Nacionalna asocijacija turističkih agencija YUTA saopštila je danas da „samoproklamovani zaštitnici potrošača“ dovode u zabludu putnike u pogledu doplate na cenu turističkih aranžmana zbog povećanja cene goriva.
Nesporno je da Zakon o zaštiti potrošača dozvoljava povećanje cene u slučaju poremećaja na tržištu, kao što su povećanje cene goriva ili deviznog kursa koji se odnosi na turističko putovanje, navodi YUTA i ukazuje da turističke agencije ne poseduju avione, pa shodno tome sklapaju ugovore sa avio-kompanijama.
Zbog enormnog poskupljenja goriva za avione, avio-prevoznici su odlučili da izmene cene zakupa aviona, podsetila je YUTA.
Turističke agencije obaveštavaju putnike o doplatama za cenu goriva, obavezno vodeći računa o tome da iznos doplate nije veći od osam odsto ukupne cene aranžmana, da informišu putnike minimum 20 dana pre početka aranžmana uz tekstualno objašnjenje i obračun.
Ukoliko je nezadovoljan dobijenim obračunom, putnik može da to reklamira turističkoj inspekciji tražeći da iz poslovne dokumentacije utvrdi ispravnost obračuna.
„Potpuna je zamena teza i svojevoljno tumačenje zakona da putnik može vršiti uvid u poslovnu dokumentaciju turističke agencije, to bi bio uvod u potpunu anarhiju“, zaključuje u saopštenju YUTA.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.