Za astronomsku cenu auto-puta krive – staze za bicikle

Putevi Srbije o razlozima za to što će auto-put do Surčina koštati čak devet miliona dolara po kilometru

Ostavite komentar


  1. Smešno, ako autoput kroz takav kraj košta 2, znači da izgradnja pešačke, biciklističke zone i zaštita od buke koštaju 7 miliona po km. Evo ja ću da vam radim to po 6 i uštedeli ste milion po kilometru.

    1. To je zato što verujete svakom tekstu. Pretražite malo po netu (i ja sam jer nisam stručnjak) i videćete da auto-put minimum košta 3 miliona po kilimetru, mada je prosečna cena koštanja van grada za ravničarski kraj od 4 do 6 miliona. U urbanim sredinama cena koštanja je od 8 do 10 miliona, tako da se ovih 9 uklapa. Ne bi me čudilo da košta 8, a da se milion krade, jer to rade svi političari, ali tih osam je daleko od onih 2. U svakom slučaju, neka se vidi koliko je koštao kilometar u vreme DS vlasti, ako je uopšte izgrađen neki. Ako mi ne verujete za ove cene, odite do Grčke, na jonski auto-put i videćete cene na tablama. Neke deonice koštaju i 20-25 miliona po kilometru. Jesu veoma zahtevne i sastavljene dobrim delom od mostova i tunela, ali nisu u urbanoj sredini. Kradu i Grci, ali oper, ova cena govori da je spominjanje 2 miliona po kilometru u najmanju ruku bezobrazno.

      1. Pretrazila po internetu i zakljucila da je SNS ugradnja najmanje 3-4 miliona evra po kilometru.
        Zaista je sramotno i bezobrazno umanjivati SNS kradju.

      2. Pa zato su grci dužni
        300 milijardi eura a i
        mi ćemo uskoro biti dužni
        ko grčka(a pošto nismo
        Grčka nama neće oprostiti).

      3. argh koliko imas godina? Ja imam 30+ i zaradjujem 5700 evra mesecno. Javi se ako ti se radi, bolje ce ti biti nego sada. Moci ces da kupis dobar auto, nov i da renoviras stan da ti zavide prijatelji kad dodju u posetu. 5700 evra mesecno ti je super. Veruj mi!

      4. ајде што краду паре по км аутопута то је јасно ко дан него што нас још праве лудима то је суштина србије данас

    2. U cenu je uračunat trošak za proslavu koja će uslediti prilikom svečanog otvaranja tog dela autoputa.

  2. Znači ispada da naprimer u Švajcarskoj, Nemačkoj ili nekoj drugoj zemlji Zapadne Evrope, ne postoje biciklističke, pešačke staze, barijere za zaštitu od buke, itd. Prosto je za neverovati koliko je ovim naprdnjačkim likovima važno da opravdaju po svaku cenu, ovako naduvane, tj. opljačkane pare.
    Ne zna čovek da li da plače od muke ili da se smeje od istog osećaja.

    Poštovanje Redakciji Danasa

    1. Sva oprema za zaštitu od buke i sl.se nabavlja od domaćih proizvodjača prozora i vrata ili se uvozi iz Kine ( najjevtinija na tamošnjem tržištu ) a ovde se naplaćuje kao da je najkvalitetnija atestirana sa Zapada.
      Zarade su 500 – 600 % .

  3. То није градска локација, иде кроз њиве, врло мало качи неке оронуле куће.

    1. Grešite, to je gradsko građevinsko zemljište na 100 metara od novobeogradskih blokova i neki vlasnici plaćaju državi porez na to zemljište kao građevinsko a ne poljoprivredno, tako da paralela sa vojvođanskim njivama ne stoji. Katastar je po pitanju upisa promene namene zemljišta prilično neažuran, pa se tako i neke građevinske parcele na Vračaru još uvek vode kao pašnjaci.

        1. Pošto sam vlasnik zemljišta u blizini saobraćajnica znam da je samo mali deo proglašen za građevinsko još 1963 god. ali da sgradnja nikada nije dozvoljena pošto još uvek nije urađen Plan Detaljne Regulacije . Ono malo kuća koje su izgrađene su izgrađene na zemljištu koje je uzeto u zakup kao poljoprivredno i nenemeneski je iskorišćeno . 90 % ttrase puta je ravna zakorovljena livada bez ikakvih zasada . Mostovi će se raditi preko kanala Galovica širine 20 m i još 3 kanala širine 4 m.

  4. Da li je eksproprijacija građevinskog zemljišta uračunata u ovu cenu i koliko je sredstava opredeljeno za tu svrhu? To bi trebalo da je jedna od najvećih stavki u celoj računici, a niko ne pita za nju.

    1. Pa naravno da su racunali.Kada prolazis preko teritorije najjaceg narko klana to se mora platiti.

      1. Možda je tako kod vas u Surčinu, ali čitavo „Donje polje“ (potez od Save do Vinogradske ulice) kroz koje put treba da prođe, pripada KO Novi Beograd i vlasnici su starosedeoci Bežanije i njihovi naslednici preko 150 godina.

  5. Ovo obrazlozenje je uvreda za inteligenciju.
    Ali Aca SrPin ne ume bolje, a i rekao mu Bler da SrPi nisu narocito inteligentni, cim cutke placaju budzetskim novcem svoje bombardere.
    Kad popuca i ovaj put, Zorka ce, po savetu Blera, reci da je to zbog kise.
    A protiv prirode se ne moze!!!
    Ovce i treba sisati.

  6. „Za astronomsku cenu auto-puta krive – staze za bicikle“ i legla za patke u tunelu.

  7. @argh
    Pa pošto niste stručnjak, onda vam samo ostaje da se šetate po kako kažete netu, izvoru raznoraznih dezinformacija i nekompetentnosti.Ja sam gradjevinski inženjer i nekim slučajem sam gledao neke zapadnoevropske projekte, iz kojih može da se sagleda da jedna putna deonica u ravničarskom kraju, koja nije urbanog karaktera, dakle skoro ruralnog tipa, ne može da predje u ceni dva do dva i po miliona evra po km.
    Drugo, kažete za ravničarski kraj 4 do 6 miliona a za urbane sredine 8 do 10 miliona, ne znam kako se ovih famoznih naprednjačkih 9 miliona uklapaju u ovu ne tako malu razliku izmedju ova dva tipa trasiranja puta, pošto je predmetni put Novi Beograd – Surčin ipak izvan i užeg i šireg gradskog jezgra.

    Poštovanje Redakciji Danasa

  8. Procitavsi ovaj tekst,ne budem lenj i odoh da pitam googla koliko moze da kosta kilometar puta i sada sam gotovo 100 odsto siguran da je ovo obrazlozenje Puteva,uz male prepravke,uzet sa jednog nemackog sajta koji se bavi putevima…

  9. Problem je u tome što je dužina puta mala, zbog čega se mora povećati krađa narodnih para na mali broj kilometara. Sve u svemu kada se ukupna suma podeli sa kilometrima autopta dobije se ogromna suma za kojiu ćemo dobiti gratis biciklističku stazu kao opravdanje za visoku cenu po jedinici mere-kilometru.

  10. Da li je I predracunska Cena (domace) radne snage ista kao u Nemackoj I Svajcarskoj?

  11. Sve ovo je šarena laža. Izgradnja Bulevara Milutina Milankovića na Novom Beogradu je koštala 1 milion eura po kilometru. Podrazumevala je izgradnju kompletne podzemne infrastrukture, pešačke staze sa obe strane bulevara od 2,2 metra, zelene površine i paring mesta , po tri saobraćajne trake sa obe strane, razdelnu zelenu površinu od 4 metra i kompetno osvetljenje i dve semaforizovane raskrsnice.Ovo saopštavam direktor Beograd puta u to vreme. Ovo su bili troškovi i nije bilo svečanog otvaranja bulevara koji je bio dugačak 2,2 km.. Na ovoj deonici koju opisuje Drobnjak, najmanje će biti plaćeno 40 milion eura više nego što b bili i najskuplji radovi. Inače, pesak, šljunak i kamen se dovoze baržama i to baš duž te deonice. Zato svi koji učestvuju u ovoj krađi će kad-tad imati posala sa pravosuđem.

  12. Ima puno stvari koje nisu jasne kada je u pitanju saopštenje JP »Putevi Srbije«. Naime u tom saopštenju se navodi; »da se u Vojvođanskoj ulici na Novom Beogradu planira kružni tok«. Koliko mi je poznato na raskrsnici Vojvođanske ulice i ulice Dr. Ivana Ribara već postoji kružni tok, pa me baš zanima, a gde će biti taj novi kružni tok. U saopštenju se dalje navodi; »Predviđa se i izgradnja biciklističkih i pešačkih staza duž deonice što za rezultat ima širi profil čitavog autoputa i značajno više radova.« Koliko se ja razumem u projektovanje i izgradnju autoputeva, oni se ograđuju ogradama koje sprečavaju »nepozvane«; ljude i životinje da se pojave na autoputu, a to znači da biciklističke i pešačke staze mogu da budu samo izvan tih ograda. U saopštenju se između ostalog navodi i, citiram; »ukrštanja sa lokalnim saobraćajnicama biće ostvarena i preko četiri površinske i jedne denivelisane raskrsnice (petlje).« Nije mi poznat slučaj u svetu, da se autoput ukršta sa lokalnim saobraćajnicama preko površinskih raskrsnica, ali će izgleda Srbija biti prva koja će to imati i to četri (4) površinske raskrsnice; kružni tok ili semafori, ne računajući kružni tok u Vojvođanskoj ulici, a ukupna dužina tog »autoputa« je 7,9 km. Dakle, više je nego očigledno da tu nema ni govora o nekom »autoputu« već o normalnoj saobraćajnici koja će povezati Novi Beograd sa petljom »Surčin Jug«. A ako je već odlučeno, da se pored te saobraćajnice izgrade pešačke i biciklističke staze, onda je optimalno da ona počne na raskrsnici ulica Jurija Gagarina i Dr. Ivana Ribara i time će se smanjili ogromni troškovi rušenja individualnih zgrada duž Vojvođanske ulice.

  13. Cena autoputa visoka zbog staza za bicikle .
    Smešno, vrlo glupo , ne moralno ali pre svega mafijaški koruptivni karakter Vučića .
    Njemu nikada dosta u džepu.

    No „mi “ Smo strpljivi , čekajući KRAJ , jer ni Vučiću neće sveća goreti do zore ..
    .
    Ima nas u Srbiji , normalnih, upornih, ne podkupljivih , sa osećajem prezira prema SNS.
    Znate onu „Ko čeka , dočeka „….

  14. Prava i najpovoljnija cena se postiže na konkursu-tenderu a ne dogovorom između samo dve strane. Za ovakve objekte traži se obično prethodno kvalifikovanje firmi koje mogu ispuniti neohodne uslove da se posao završi. Posle toga ide konkurs sa nekoliko ponuđača koji ispunjavaju uslove. Tada sigurno imamo najpovoljniju cenu. Ovako uvek ostaje sumnja da psotoje dogovori i da smo mi oštećena strana, što najverovatnije i jesmo jer sve se završava međudržavnim sporazumima a plaćamo mi građani. Za one koji prave ove sporazume to je tuđi novac i olako raspolažu njime.

  15. Kakve biciklističke staze! U cenu izgradnje tog „auto puta“ , od fumnkciionera sns, počev od vučića, nije se ugradio samo onaj klo nije hteo, ili nije mogao jer je žurio na voz a nije mogao da pronađe železničku stanicu u Beogradu. Zato je cena tolika, i to znaju svi. I to je tako kod izgradnje, odnosno dovršetka gradnje svih deonica autoputeva u Srbiji otkako je vučićeva banda na vlasti.

  16. Pa posto je sve tajna od ugovora sa Fiatom, pa o bogatstvu politickog oca Tome i Dragice, pa o subvencijama stranim kompanijama, pa o diplomama – doktoratima ministara, pa o tome da trba da dobijemo NESTO ZA KOSOVO, pa o objektu na kopaoniku, pa o uzurpiranju medija – torturom Vucicevom, za sve se pita, sve obecava, smatra da je prevaziso i MILOSA VELIKOG, DOBICE TITULU VUCIC NAJVECA SRPSKA GROMADA, i na kraju NESTO PLACA STO NESME DA SE ZNA , I ZATO JE CENA TOLIKA, posto je opozicija slaba tako reci ne postoji a takva i odgovara Vucicu, bice poje vuk magarca. I sta je ostalo N-1 i Danas koji jos uvek opstaju, dokle nezna se

  17. Kružni tok u Vojvođanskoj ulici na Novom Beogradu već postoji,a nastavak ulice se zove Vinogradska.E,sad se ja pitam kako to da preduzeće Putevi Srbije NE zna kako im se ulice zovu,ili hoće ponovo da grade kružni tok koji je u Bežaniji izgrađen pre par godina?! Ako lažu o ovoj „sitnici“ ko zna o čemu sve NE lažu!

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 19. i 20. oktobar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Šelić Marčelo, pisac i muzičar

Čitam Danas zato što nisam od juče, a i vrlo sam zainteresovan za sutra.