Prethodnih dana studenti i građani iz Pančeva protestovali su ispred Pantransporta, firme koja se bavi prevozom putnika od Pančeva do Beograda autobusom, zbog poskupljenja karata od 127 odsto. Povodom toga, postavilo se pitanje zašto BG voz do Pančeva ne saobraća bez obzira na na postojanje pruge.
Peticija koja je pokrenuta da se vrati prevoz vozom od glavnog grada Srbije do Pančeva, koji je na svega dvadesetak kilometara udaljen od Beograda za dva dana je potpisalo više od hiljadu ljudi.
Iako Pančevo pripada Vojvodini, zbog blizine sa glavnim gradom, trebalo bi da ima i železnički saobraćaj, koji bi umnogome olakšao građanima život u jednom i rad u drugom gradu, ali isto tako, doneo bi brojne privredne koristi.
Železnička veza sa gradskim opštinama, koristila bi i meštanima prigradskih naselja, do kojih takođe vodi pruga, ali BG voz ne saobraća.
Za arhitektu Mahmuda Bušatliju, problem sa železnicom nastao je još u vreme premijera Zorana Đinđića, odnosno kada se demontirala pruga 2002. godine. Kada bi postojao železnički prevoz od Sopota do Beograda to bi, kako kaže, bilo značajno.
– U Sopotu je ugodniji život nego u centru Beograda. Zašto ljudi ne bi živeli tu, ako bi do grada mogli stići za 15 minuta – kaže Bušatlija.
Ekonomista Milan R. Kovačević smatra da bi postojanje voza zaista donosilo brojne ekonomske povlastice, samim tim što je železnički saobraćaj jeftiniji nego drumski, pogotovo uz sadašnje cene goriva. Mada za Kovačevića nije bitno samo postojanje ovakvog prevoza ukoliko građani ne mogu da se oslone na tačnost železničkog saobraćaja, kao i ukoliko je nešto napravljeno „tek onako“.
– Uz razvijanje železničkog saobraćaja, Beograd bi se urbanistički bolje razvijao. Sve bi trebalo studiozno uraditi – zaključuje naš sagovornik.
Srbijavoz i Gradski sektrarijat za saobraćaj tokom današenjeg dana nisu odgovorili na pitanja Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.