Aerodrom Ponikve kod Užica, koji je 1999. godine tokom NATO bombardovanja bio potpuno uništen, a kasnije obnovljen i od pre tri godine je u vlasništvu Grada Užica, konačno je otvoren za sportske i poslovne letelice do desetak sedišta. Iako je bilo najavljeno da će aerodrom biti otvoren početkom septembra, to je učinjeno u subotu, u okviru svečanosti obeležavanja Dana Užica – 9. oktobra.


– Od Beograda do Užica kolima se stiže za tri sata, a avionom za tridesetak minuta – reči su ministra saobraćaja Aleksandra Antića, koji je poručio da će Vlada biti partner Užica u tom projektu. „Ponikve približavaju ovo područje glavnom gradu, stvaraju uslove za razvoj turizma na Zlatiboru, Mokroj gori, Tari i u drugim centrima, a plan je da se ovde razvija i privredna zona“, rekao je Antić uručujući užičkom gradonačelniku dozvolu Direktorata za civilno vazduhoplovstvo za korišćenje aerodroma.

Istakavši da će novi početak tog aerodroma doprineti oživljavanju privrede celog užičkog regiona, gradonačelnik Saša Milošević je rekao da je uveren da će država podržati nameru da se taj aerodrom koristi za komercijalne, čarter i niskotarifne letove.

– Trenutno aerodrom mogu da koriste generalna avijacija, odnosno avioni do deset sedišta, i poslovna avijacija. Međutim, za komercijalne letove potrebno je da se aerodrom ogradi, što košta oko pola miliona evra, kao i dodatna oprema za prihvat ATR aviona, što nije tako veliki problem – objasnio je Saša Savić, direktor JP Aerodrom Ponikve, koji je godinama uključen u projekat oživljavanja te vazdušne luke. On je objasnio da se od ukupne dužine piste od 3,1 kilometra, može koristiti 2.300 metara, ali da se trenutno koristi 1.830 metara i to je, kako ističe, sasvim dovoljno za sadašnju namenu aerodroma. „Pista je skraćena, jer je i dužina od 1.830 metara, ukoliko se aerodrom ogradi, instalira terminal i neophodna oprema, dovoljna za prihvat ATR aviona, dok je ostatak od 880 metara očišćen i potrebno je da se asfaltira“, istakao je Savić.

Aerodrom Ponikve, čija je gradnja za potrebe bivše JNA trajala od 1979. do 1983. godine i bio korišćen devedesetih godina prošlog veka, a nakratko i za civilne letove do Beograda i Tivta, potpuno je uništen u NATO bombardovanju. Posle 2000. godine počela je njegova obnova i uklanjanje neeksplodiranih granata, kako bi poslužio za civilne letove, pa je u maju 2006. godine bio najavljen promotivni let Jatovog aviona na relaciji Beograd-Ponikve-Beograd, ali kako nadležno ministarstvo nije izdalo neophodne dozvole, jer sa piste nisu bile uklonjene sve granate, let je otkazan. Dva meseca kasnije saznalo se da se u ruševinama aerodromskih kaponira nalazi i osam uništenih aviona bivše JNA, za čije uklanjanje ni danas nema novca. Inače, korišćenje aerodroma za civilne letove, omogućeno je donacijama EU, Kine i SAD, ali i podrškom države, što je iskorišćeno za izradu planskih dokumenata i uklanjanje neeksplodiranih sredstava oko aerodromske piste.

Najave letova

– Imamo nekoliko najava za korišćenje aerodroma, jer je inostrana kompanija Crops and Partners zainteresovana da njeni predstavnici posete svoj pogon u Požegi, ali za takav let je potrebno da se obezbedi privremeni granični prelaz, za šta nam je potrebna podrška policije i carine. Pored toga, predstavnici beogradske kompanije Prinse Aviation zainteresovani su da aerodrom koriste za obuku pilota, rekao je Saša Savić, direktor JP Aerodrom Ponikve.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari