Za šest meseci otvoreno čak 400 salona lepote: Da li su oni potreba ili luksuz? 1Foto: Shutterstock/Prostock-studio

U prvih šest meseci ove godine u Srbiji je otvoreno čak 400 novih frizersko-kozmetičkih salona. Poređenja radi, u celoj 2022. otvoreno je oko 500 salona za lepotu. Istovremeno, mnogi preduzetnici ugasili su posao, pa upozoravaju da malobrojni godinama opstanu u tom poslu.

Stara je rasprava da li su saloni lepote potreba ili luksuz? Bez obzira za koji odgovor se odlučiti ne možete da ih ne primetite – uz menjačnice i kockarnice, sve ih je više. A u njima najtraženije usluge su veštački nokti, trepavice, botoksi i nadogradnja kose.

„Mislim da je sada mnogo bespotrebnih zahvata kako na licu tako i na telu, jako to utiče na mlade devojke. U nekom momentu mog poslovanja sam shvatila da ja neke stvari ne želim da radim i da mi je jako važno da se fokusiram na prirodnu negu“, kaže Maja Sradnov, vlasnica kozmetičkog salona.

U APR-u je registrovano oko 14.000 frizersko-kozmetičkih salona. Trend rasta broja salona za lepotu vidljiv je poslednjih nekoliko godina, a kažu naročito od pojave korone. Velika je ponuda salona za lepotu, ali i potražnja.

Potražnja je i za srednjom Školom za negu lepote u kojoj se poslednjih godina traži mesto više.

„Upisali smo sve što smo planirali, tako da nismo imali nikakvih problema. Za razliku od prošle godine, donji prag učenika koji su primljeni u našu školu povećan je za pet bodova. Najveće interesovanje je za zanimanje frizer, to je uvek i bilo, upisujemo devet odeljenja. Međutim, veliko je interesovanje i za zanimanje pedikir, manikir“, objašnjava Mesud Čustović, direktor Škole za negu lepote.

Koordinator praktične nastave u Školi za negu lepote Kristina Kuzmanović Glišić navodi da učenici iskazuju veliko interesovanje za pokretanje sopstvenog biznisa.

„Već negde na kraju prvog polugodišta, od decembra meseca, oni budu dovoljno obučeni da odu kod preuzetnika i da počnu da uče salonske forme“, dodaje Kuzmanović Glišićeva.

Statistika potvrđuje da je to i najpoželjniji biznis za preduzetnice mlađe od 35 godina.

„Upravo zbog tog momenta da je investicija jako mala da uđete u taj biznis, a povrat jako brz. Na društvenim mrežama mogu plasirati sve ono što rade, a na osnovu društvenih mreža mogu dopreti do novih korisnika njihovih usluga“, ističe Marko Vučetić sa Infostuda.

Zato na zvanične podatke o broju novootvorenih salona treba dodati i nekoliko puta više onih koji usluge šišanja, sređivanja noktiju ili šminkanja pružaju na crno – po stanovima i iznajmljenim prostorima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari