Zbog sve učestalijeg sindroma sagorevanja, želje za novim iskustvima i boljim balansom između privatnosti i posla, radnici sve više traže poslove u kompanijama koje nude duža, eventualno plaćena odsustva sa posla, kao što su godišnji odmori ili slobodne godine, navodi istraživanje britanskog instituta CMI.
Prema rezultatima istraživanja koje je sumirao britanski The Guardian, 53 odsto organizacija nudi mogućnost dužeg odsustva sa posla, a 29 odsto menadžera je odgovorilo da to uopšte nije problem, prenosi SEEbiz.
U javnom sektoru i humanitarnim organizacijama mogućnost dužeg odsustva potvrdilo je 62 odsto intervjuisanih rukovodilaca, a u privatnom sektoru 44 odsto.
Istraživači primećuju da duže odsustvovanje sa posla povećava zadovoljstvo zaposlenih i doprinosi njihovom zadržavanju u postojećim organizacijama i kompanijama.
Ova vrsta odsustva traje nekoliko nedelja, ali može da traje i više od godinu dana, a često je povezana sa putovanjima po svetu, što je važan cilj milenijumske generacije, ili želja za novim iskustvima i veštinama i znanjima.
Zaposleni ovo vreme koriste ne samo za pasivan odmor, već i za istraživanje raznih profesionalnih ciljeva i mogućnosti, a neke kompanije su to već prepoznale i trude se da zadrže kreativne i kvalitetne zaposlene koji su izgoreli od previše posla.
Tehnološki gigant Microsoft je među kompanijama koje svojim zaposlenima, koji su kod njih zaposleni više od deset godina, nude duže plaćeno odsustvo, ukupno osam nedelja.
Izvor: Biznis.rs
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.