Od svih svetskih kompanija koje se pominju kao potencijalni strateški partneri Zastave, Folksvagen je, saznaje Danas u krugovima bliskim Ministarstvu ekonomije, najozbiljnije zainteresovan za predstojeću privatizaciju Zastavine Fabrike automobila. Naš izvor takođe tvrdi da se za kragujevačkog proizvođača automobila u međuvremenu zainteresovala još jedna inostrana kompanija, čija bi delegacija do kraja meseca trebalo da poseti Kragujevac.

Od svih svetskih kompanija koje se pominju kao potencijalni strateški partneri Zastave, Folksvagen je, saznaje Danas u krugovima bliskim Ministarstvu ekonomije, najozbiljnije zainteresovan za predstojeću privatizaciju Zastavine Fabrike automobila. Naš izvor takođe tvrdi da se za kragujevačkog proizvođača automobila u međuvremenu zainteresovala još jedna inostrana kompanija, čija bi delegacija do kraja meseca trebalo da poseti Kragujevac. Zastavu su prošlog meseca posetili i menadžeri kineske kompanije FAU, koji su zainteresovani za privatizaciju Fabrike automobila, ali ne i Zastava Kamione, čiju su opremu i tehnologiju okarakterisali kao – zastarelu.
Spekuliše se da bi Folksvagen, ukoliko dođe u Kragujevac, u Zastavi proizvodio 200.000 automobila godišnje. Prema preliminarnim projekcijama, nemačka kompanija bi u osavremenjavanje i proširenje kapaciteta Fabrike automobila trebalo da investira oko 200 miliona evra. Da li će tako i biti, odnosno da li će Folksvagen zaista učestvovatti u privatizaciji Zastavine Fabrike automobila, znaće se posle raspisivanja tendera za prodaju jedine domaće auto firme. Tender za prodaju Fabrike automobila trebalo je da bude raspisan počekom maja, ali je ministar ekonomije Mlađan Dinkić nedavno saopštio da će Zastava potencijalnim kupcima, na zahtev inostranih investitora, biti ponuđena u septembru. U Zastavi, međutim, nezvanično saznajemo da bi zainteresovane inostrane kompanije ponude za privatizaciju Fabrke automobila mogle da počnu da dostavljaju već u drugoj polovini aprila. U tom slučaju, tenderski postupak prodaje kragujevačke fabrike trajao bi nešto duže od ranije predviđena dva meseca.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari