Zašto je tramvaj iskočio iz novih šina? 1Foto: SOS GSP

Pola sata posle podneva u četvrtak na Mostu na Adi tramvaj na liniji 13 iskočio je iz šina i tom prilikom lakše je povređena jedna osoba, a saobraćaj je obustavljen do predveče.

Ekspresnom istragom juče je utvrđeno da je ljudski faktor uzrok iskakanja tramvaja, što je javnosti saopštio gradski sekretar za prevoz Jovica Vasiljević. Vozač tramvaja je, kako je rekao Vasiljević, odgovoran jer je vozio 61 kilometar na sat iako je na tom delu dozvoljeno kretanje od maksimalno 40 kilometara na sat.

U sindikatu vozača GSP, međutim, tvrde da je problema na tramvajskim šinama na tom delu mosta bilo i ranije i da su vozači na linijama 11 i 13 i ranije upozoravali centralu na to da šrafovi nisu dobro postavljeni, te da na pojedinim mestima i nedostaju.

Ko je odgovoran za nesreću na mostu na kom su šine urađene u junu ove godine pitali smo i zamenika gradonačelnika Gorana Vesića koji nam nije odgovorio. Posao postavljanja tramvajskih šina na Mostu na Adi pripao je konzorcijumu Energoprojekt niskogradnja i Colas rail, a vrednost radova koje je finansirao Grad bila je dve milijarde dinara.

Vesića smo pitali da li se zna ko je odgovoran za iskakanja vozila iz šina i da li je Grad naložio investitoru da popravi šine. Međutim, odgovor na ovo pitanje nije stigao ni od Vesića, ali ni od Energoprojekta.

– Bili smo na licu mesta i razgovarali sa više vozača na linijama 11 i 13 i na tom mestu gde je diletacija postoji problem sa zavrtnjima koji ispadaju. Kako su nam rekli, oni su ranije već obaveštavali centralu o tome na što su im oni rekli da znaju za problem i da sporije voze – kaže za Danas Ivan Banković, iz sindikata SOS GSP.

On kaže da nisu uspeli da dobiju informaciju da li o tome da se vozi sporije u tom delu postoji i pismeno obaveštenje.

– Tvrde da je vozač vozio 61 na sat, što nije moguće jer su „španci“ odnosno tramvaj model CAF baždareni tako da ne mogu da pređu 60 kilometara na sat – napominje Banković.

Naš sagovornik tvrdi da vozač još nije dobio rešenje o suspenziji kako su neki preneli, jer je on nakon nesreće otvorio bolovanje, ali kaže da će mu Sindikat pružiti svu pravnu pomoć. „Rešenja o suspenziji još nema, ali problem je što su vozači uvek prvi okrivljeni i najčešće i jedini. Mi ćemo već u ponedeljak prema zahtevu za pristup informacijama od javnog značaja tražiti da vidimo sve informacije o ovom što se desilo“, napominje Banković.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari