Izgradnja akva-parka u Beogradu bi predstavljala dobar potez jer bi se poboljšala turistička ponuda grada. Beograd slovi kao poslovni grad i u njega uglavnom dolaze ljudi koji se bave biznisom. Bilo bi izuzetno dobro osmisliti sadržaje koji bi ih u glavnom gradu zadržale bar dan duže, i u tom smislu bi izgradnja akva parka predstavljala pravi podstrek, rekao je na jučerašnjoj konferenciji Zabavni parkovi – investicioni modeli ekonomskog razvoja, u organizaciji Danas konferens centra, Željko Ožegović, član Gradskog veća Beograda.
On je dodao da Beograd ne predstavlja samo dva miliona stanovnika, koliko u njemu živi, već da ka prestonici gravitira i oko dva miliona žitelja okolnih gradova. To je prema njegovom mišljenju dobra osnova, odnosno baza za posetu takvom jednom zabavnom objektu, kao što je akva-park. Ožegović je istakao da bi od izgradnje akva parka korist imala i lokalna samouprava, kao i država.
– Nadam se da će zakon o javno-privatnim odnosima uskoro ugledati svetlo dana, jer bi nakon njegovog donošenja bila olakšana saradnja lokalne samouprave i privatnog sektora u izgradnji raznih objekata u koje bi se mogli svrstati i akva-parkovi – naglasio je Ožegović.
Zoran Gligorijević, direktor akva parka Jagodina, istakao je da je taj objekat podignut u prvoj polovini 2007. godine za osam meseci. Celokupna investicija je iznosila tri miliona evra, a naknadno je u dodatne sadržaje investirano još 1,5 miliona evra. Akva park je podignut na prostoru od 3,5 hektara i 70 odsto sredstava za njegovu izgradnju iskorišćeno je iz kredita, dok je 30 odsto dobijeno iz realnih prihoda. U akva parku ima sedam bazena, jedan je olimpijskih dimenzija, kao i bazen za decu. Postoji i sistem tobogana, posetiocima se nudi ležaljki i suncobrana, a od ostalih sadržaja tu su i internet kafe, igraonica, sportski tereni itd. Akva park može da se koristi i noću, pa se tako na njegovom prostoru organizuju brojni koncerti i sportske manifestacije. U toku ove sezone akva park je zabeležio posetu od 220.000 posetilaca. Pored gostiju iz zemlje, akva-park posećuju i turisti iz Poljske i Rusije.
– Akva park je unapredio ugled našeg grada, koji je postao nezaobilazna destinacija ekskurzija. Posetili su ga brojni turisti koji ranije nisu boravili na ovim prostorima. Takođe, porastao je i promet ugostiteljskih objekata u gradu. Osim toga, povećana je i prodaja stanova u Jagodini koje ne kupuju samo ovdašnji meštani, već i ljudi iz drugih delova Srbije, koji nakon kupovine te stanove iznajmljuju posetiocima akva parka i drugih turističkih sadržaja Jagodine, koji tu ostanu da prenoće – kaže Zoran Gligorijević.
Nikola Seneši, direktor Golf mekgil, istakao je da Beograd ima dobru lokaciju i klimu za izgradnju akva parka. On je rekao da osnovni problem predstavlja to što naši građani ne znaju šta je to akva park i poistovećuju ga sa bazenom, što on svakako nije.
– Potrebna je prvenstveno edukacija građana. Odlazak u akva park predstavlja spektakl i u njega se ide dva do tri puta godišnje sa celom porodicom. U Beograd dolazi veliki broj turista, od kojih su mnogi i na proputovanju, i svakako da treba naći način da ih zadržimo što duže u našoj prestonici. Izgradnja akva-parka u prestonici je pravi način za to – zaključio je Seneši.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.