Kandidati za polaganje vozačkog ispita u Srbiji sve duže čekaju od završetka časova vožnje do polaganja ispita.
Ovaj rok se produžava i do dva meseca, kaže za Danas Milan Krstić, predsednik Asocijacije auto-škola Srbije.
Kod budućih vozača ovo izaziva nezadovoljstvo jer posle obuke koja traje mesec i po, čekaju po mesec, mesec i po pa i do dva meseca na polaganje vožnje. Za to vreme im opadne nivo spremnosti, a ne mogu po zakonu da voze osim u autoškoli. Takođe, plaćanje dodatnih časova nije jeftino, a često isteknu i zdravstvena uverenja.
„Problem je počeo sa reformom obrazovanja vozača zbog usaglašavanja sa pravilima EU. Testovi i polaganja su do tada trajali po petnaestak minuta, a sada za A kategoriju traju 25, a za B 45 minuta. Potrebno je bar četiri puta više ispitivača iz policije da bi se to postiglo“, objašnjava Krstić.
On ističe da je trebalo da se poveća broj kadrova u MUP-u koji bi mogli ovim da se bave, ali ni posle više od sedam godina nema ih dovoljno.
Situacija bi mogla i da se pogorša u pojedinim gradovima zbog odlaska licenciranih ispitivača u penziju, a pravljenje novih nije tako lako.
„Zapošljavanje u MUP je kompleksno. Treba dobiti saglasnost od Ministarstva finansija i Vlade Srbije i onda pokušavaju da rade sa kadrovima koje imaju. Ispomažu se iz drugih gradova, a teško je i planirati potreban broj ljudi jer se ne zna koliko će se svake godine ljudi upisati na vožnju“, obajašnjava Krstić dodajući da je zbog manjka ispitivača iz MUP-a dostignut standard i do dva meseca da se čeka na polaganje ispita.
na primer, prema njegovim rečima u Policijskoj upravi Šabac ima tri ispitivača na 28 auto škola.
„Zamislite kad neko od njih ode na bolovanje ili u penziju. To je katastrofa“, napominje Krstić.
Idealno, kandidati bi nakon završetka obuke mogli da dožu do vozačke dozvole za tri meseca, ali u ovakvim okolnostima traje najmanje šest meseci.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.