Posle 18 godina spojeni su lukovi na novom Žeželjevom mostu preko Dunava u Novom Sadu. Od danas Žeželjev most mogu da prelaze pešaci. Železnički saobraćaj preko novog mosta biće pušten krajem februara neredne godine, a kasnije i drumski saobraćaj.
Spajanjem Žeželjevog mosta konačno je završeno bombardovanje koje je počelo 1999. godine, izjavila je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović povodom današnjeg obilaska gradilišta.
Ona je rekla da Žeželjev most danas je simbol sjajne budućnosti, jer se nalazi na jednom od najvažnijih evropskih koridora i deo je najvećeg svetskog projekta „Jedan pojas, jedan put“.
„Dok stojim ovde ne mogu da se ne setim da je 23. aprila 1999. godine u NATO bombardovanju, koje je trajalo 78 dana, srušen ovaj most. To bombardovanje prestalo je u petak, u 17.25, kad je su dve obale Dunava ponovo spojene, a iz te ružne prošlosti Žeželjev most nam donosi i sjajnu budućnost“, rekla je Mihajlović.
Kako je saopšteno iz njenog kabineta, Mihajlović je, posle obilaska gradilišta Žeželjevog mosta sa pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem i šefom Delegacije EU, Semom Fabricijem, naglasila da Žeželjev most, kojim će vozovi ići 150 kilometara na sat, ne samo da se nalazi na najvažnijem pravcu u ovom delu Evrope, Koridoru 10, već je i deo trase buduće brze pruge Beograd-Budimpešta.
„Novi Sad je sa Žeželjevim mostom ušao na mapu najvežeg globalnog projekta „Jedan pojas, jedan put“. Ovakvi projekti važni su za budućnost Srbije, jer znače više investicija i više posla“, rekla je Mihajlović. Ona je dodala da su problemi u realizaciji projekta rešeni zahvaljujući tome što su svi učesnici u projektu radili kao tim, i posebno se zahvalila radnicima i izvoрaču, koji je održao reč i završio spajanje u dogovorenom roku.
Šef Delegacije EU u Srbiji, Sem Fabrici, rekao je da je spajanje Žeželjevog mosta značajna prekretnica u realizaciji projekta i podsetio da je Evropska unija bila uključena od najranije faze i donirala ukupno 34 miliona evra.
„Žeželjev most važan je za Novi Sad, Vojvodinu i Srbiju u celini, jer je deo jednog od glavnih koridora u ovom delu Evrope, Koridora 10, ali i deo nove transportne politike Srbije, koja je deo procesa pristupa Srbije Evropskoj uniji“, rekao je Fabrici.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.