Kancelarija za brze odgovore trebalo bi da bude otvorena tokom leta, a trenutno je u toku obuka kadrova za komunikaciju sa građanima, kaže za Danas ministarka energetike Zorana Mihajlović. U međuvremenu, dok predizborno obećanje SNS-a ne zaživi u praksi, Mihajlovićeva je donela odluku da svake druge subote, počevši od naredne otvori vrata svoje kancelarije za sve građane i njihova pitanja.

Zeleno svetlo za formiranje kancelarije je bilo usvajanje Uredbe na Vladi pre desetak dana. Kancelarija će, kako je predviđeno, obavljati stručne, administrativne i operativne poslove za potrebe Vlade, pre svega one koji se odnose na unapređivanje uslova za privlačenje stranih investicija i podizanja efikasnosti u realizaciji projekata od značaja za Srbiju.

U opisu posla kancelarije jeste i komunikacija sa Republičkim geodetskim zavodom, Direkcijom za imovinu, Zavodom za zaštitu spomenika kulture. U njenoj nadležnosti biće i koordinacija institucija iz oblasti infrastrukture, protivpožarne zaštite i zaštite prirode, državnog premera i katastra nepokretnosti. Osim toga, kancelarija će nadgledati pripremu i izradu vodiča za izdavanje lokacijske, građevinske i upotrebne dozvole i biti upućena na saradnju sa Ministarstvom građevinarstva i urbanizma, ali i drugim nadležnim organima državne uprave.

Svrha osnivanja kancelarije mogla bi da se svede na unapređenje komunikacije među svim institucijama, ali i vrsta pritiska kojim bi se „poterali“ oni neažurni činovnici po opštinama, da poslovnu klimu za investiranje učine povoljnijom. Srbija je među poslednjih deset zemalja na svetu po brzini i efikasnosti izdavanja građevinskih dozvola, na primer. Za taj posao je, prema istraživanju koje je uradila Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj, potrebno 279 dana, 19 procedura i 20 različitih dozvola. Pritom, procedure, naročito one koje se tiču pribavljanja dozvola, različite su od opštine do opštine i nekada za ono što u jednoj može da se završi za mesec ili dva, u drugoj traje po šest, osam meseci ili više od godinu dana.

Direktora bira premijer

Direktora kancelarija biraće Vlada na period od pet godina i to na predlog premijera. Kako piše u Uredbi za osnivanje kancelarije, direktor mora da bude državni službenik na položaju. Od početka godine kancelarije za brze odgovore već su otvorene u Kraljevu, Leskovcu i Zrenjaninu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari