Tim kineskih naučnika tvrdi da je razvio prvu bateriju na bazi kalcijuma koja se može puniti i prazniti potpuno 700 puta na sobnoj temperaturi, potencijalno pružajući jeftiniju i održiviju alternativu litijum-jonskim baterijama.
Tim sa Univerziteta Fudan u Šangaju veruje da bi njihov pronalazak mogao da pretvori hemiju kalcijuma u “obećavajuću, održivu tehnologiju za skladištenje energije“, prenosi portal Balkan Green Energy News.
Kineski naučnici su takođe ugradili svoj uređaj sa kalcijumom i kiseonikom u vlakna kako bi stvorili fleksibilnu tekstilnu bateriju koja bi mogla da napaja pametni telefon, navodi se u radu objavljenom u časopisu Nature.
Kineski naučnici kažu da sistemi kalcijum-kiseonik (Ca-O2) pokazuju najveću teorijsku gustinu energije među varijantama baterija na bazi kalcijuma jer se gorivo dobija iz kiseonika u vazduhu, a ne iz materijala uskladištenog u njemu.
Performanse i kapacitet nove baterije ostaju ograničeni, ali kineski naučnici se nadaju da bi mogli biti poboljšani daljim inženjeringom, prema izveštajima.
Litijum-jonske baterije su najčešće korišćene širom sveta zbog svoje velike gustine energije (kapaciteta skladištenja energije u odnosu na težinu ili veličinu).
Rastuća potražnja za baterijama prouzrokovaće nestašicu litijuma u narednim decenijama
Međutim, prema kineskim naučnicima, pošto je kalcijuma na Zemlji čak 2.500 puta više od litijuma, nova baterija nudi održivu alternativu sa moguće uporedivom gustinom energije.
Globalni trend rastuće potražnje za baterijama za električna vozila i uređaje, domaćinstva i solarne i vetroelektrane će izazvati ozbiljne nestašice u snabdevanju litijumom u narednim decenijama.
U pokušaju da obezbedi dovoljno litijuma i drugih strateških minerala, Evropska unija je usvojila novo zakonodavstvo koje će joj omogućiti da ih nabavi kroz poslove sa prijateljskim trećim zemljama, uključujući kontroverzne i potencijalno štetne projekte rudarstva litijuma.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.