Da li je novi Vučićev spot deo funkcionerske kampanje i kršenje zakona, ili predstavlja "srozavanje ugleda"? 1Foto: printscreen Tik Tok

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić objavio je novi snimak na TikToku. Na njemu je pokazao kako je ugostio svog „dvojnika“ u Predsedništvu, odnosno mladića koji se na društvenim mrežama predstavlja pod nadimkom dnevna.doza.predsednika. Vučić i njegov dvojnik prvo se nalaze za govornicom, a potom i u kancelariji predsednika Republike Srbije.

Nakon što je Aleksandar Vučić objavio spot, na društvenim mrežama usedili su komentari da je zgrada Predsedništva zloupotrebljena za snimanje promotivnih spotova i da je ovo tipičan primer funkcionerske kampanje zbog koje bi trebalo da reaguje Agencija za sprečavanje korupcije.

Zoran Gavrilović, izvršni direktot BIRODI-ja smatra da bi Agencija za sprečavanje korupcije trebalo da utvrdi da li je došlo do kršenja Zakona o sprečavanju korupcije, odnosno Zakona o finansiranju političkih stranaka.

„U dosadašnjem delu kampanje Agencija je zaobilazila Vučića, a bilo je i slučajeva da je direktor Agencije iznosio neistine o ponašanju Vučića u prošlogodišnjoj kampanji kada je rekao da je on pazio kada govori kao predsednik stranke, a kada kao predsednik republike, iako je prošle godine Vučić bio u kampanji za predsednika republike i nije bio predsednik“, navodi Gavrilović.

On smatra da bi, takođe, Nadzorni odbor Skupštine Republike Srbije za praćenje kampanje trebalo da ispita da li ovako snimljen spot dovodi u prednost listu čiji je nosilac aktuelni predsednik Republike Srbije.

@jasamaleksandar Lepo sam rekao da ništa ne potpisuješ. @dnevna.doza.predsednika #jasamaleksandar #srbija🇷🇸 #srbijanesmedastane #dnevnadozapredsednika #follow ♬ original sound – Ja sam Aleksandar

„Ovaj spot je još jedan argument u prilog tezi da mi ovde nemamo izbore već aklamaciju o ličnoj vlasti Aleksandra Vučića“, ističe sagovornik Danasa.

Da li je spot deo funkcionerske kampanje ili „srozavanje ugleda“?

Slobodan Prvanović, opozicioni član Nadzornog odbora, ipak smatra da spot ne predstavlja funkcionersku kampanju.

„Koliko god da je mučno gledati ovaj snimak, on ne predstavlja funkcionersku kampanju. To je samo jedno žalosno srozavanje ugleda koji bi institucija predsednika Republike trebalo da ima. Snimak nije nešto čime bi Nadzorni odbor za izbornu kampanju trebalo da se bavi. Postoje druge, adekvatnije institucije koje su zadužene za ovako nešto“, objašnjava Prvanović.

Aleksandar Olenik, poslanik koalicije Vojvođani i advokat, smatra, ipak, da je svaki Vučićev korak funkcionerska kampanja.

„On nam ovde poručuje da ništa neće potpisati. A ako se prisetimo, tako je govorio i da mu na pamet ne pada da bude predsednik. Tako da je ovo samo jedno od mora lažnih obećanja. Prosto, podrška mu opada i preliva se uglavnom desničarima, pa je prinuđen da koristi sve što može. Kao i uvek, bez obzira na zakon“, navodi Olenik.

Dodaje da je sam spot zloupotreba jer Aleksandar Vučić i ne učestvuje na izborima, a osim toga, kako navodi, zabranjeno je i kao vid funkcionerske kampanje.

Aleksandar Vučić, spot
foto FoNet Ana Paunković

Aleksandar vučić svestan dometa društvenih mreža

Ivan Ninić, advokat, smatra da je u odnosu na sve druge zloupotrebe i manipulacije koje aktuelni režim deset godina sprovodi u predizbornom periodu, ovo je jedna trivijalna, ali svakako ilustrativna pojava.

„Vučić je svestan snage i dometa društvenih mreža u izbornoj kampanji, pa koristi svaku priliku da probudi emocije kod svojih glasača. Problem je samo u tome što on ovog puta nije kandidat na bilo kojoj izbornoj listi, ali i to što, za kampanju svoje stranke, zloupotrebljava imovinu u javnoj svojini. Ne verujem da ostali nosioci izbornih lista iz opozicije mogu da snimaju promotivne spotove u zgradi Predsedništva“, navodi Ninić.

Prema njegovim rečima kroz ovaj spot vidimo tipičan primer funkcionerske kampanje i zloupotrebe najviše funkcije u državi, s ciljem da se pribavi što veća korist za SNS.

„Ovakve pojave se verovatno ne bi događale da se Agencija za sprečavanje protiv korupcije nije ‘upokojila’. Inače, koncept spota je jeftina zabava za narod i nije smešan nego je tužan, zato što je cilj da se građanima odvuče pažnja sa praznog frižidera i astronomskih cena osnovnih životnih namernica. Da smo uređeno i harmonično društvo blagostanja i napretka, sigurno bi ljudi na sve ovo drugačije gledali“, zaključuje Ninić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari