Srpska napredna stranka objavila je predizborni spot kojim je ponovo pomerila granice u načinu na koji se obraća građanima, pa je posle kampanje iz 2019. u kojoj su funkcioneri naprednjaka promovisali futuristički izgled Srbije, Srbija sada jednostavan crtež dugokose devojke bez crta lica koja „ponovo hoda visoko podignuta čela“.
Crno-beli „crtani film“ naprednjaka u nešto manje od minut predstavlja nam devojku Srbiju u belom, sa diskrenim planim i crvenim porubima na suknji, koja razdragano šeta a pored nje promiču crteži manastira uz reči naratora da je Srbija vekovima na pozornici sveta bila moćna, snažna, sila, svima san i nedostižna.
Ali, kaže narator, vreme nikada ne staje, svet se menja, pa su došli teški dani za njena mlada pokoljenja, pa naša junakinja iz leta prelazi u jesen i u zimu, pa u totalnu tminu i pada.
„Ali u njenim grudima tinjala je vatra novog rođenja i nikada nije gubila nadu da će doći dan vaskrsenja“, priča nam narator.
A ona se iz ruševana, nacrtanih iza nje, podiže posle pada i hoda livadom punom cveća da bi se našla na pozornici ispred brojnih ljudi sa zastavama Srbije, kao na mitingu. A zatim slede crteži radnika na putevima, u kancelariji, na pruzi, učiteljice u školi….
A Srbija, kaže narator, hoda ponovo uzdignta čela jer mi njena deca smo opet spremni za najveća dela, radimo i gradimo jer nam je stalo da kad se Srbija po dobru pomene da nam srce u grudima poraste.
Junakinja Srbija na levoj strani svečane haljine, oko srca nosi bedž Srbije. Spot se zvršava brojem jedan an crnenoj pozadini i nazivom parlamentrane liste na plavom „Aleksandara Vučić – zajedno možemo sve“.
Marketinški stručnjak Nikola Parun za Danas kaže da je ovaj animirani spoti novina i da je pravljen za digitalne potrebe. On sumnja da će ga emitovati na televiziji.
– To je moderan format, kreativno zahtevniji za izradu i pretpostavljam da ga zbog toga drugi nisu koristili. SNS tu ima dosta strateški jak pristup i pretpostavljam velike budžete i zato mogu da uđu u realizciju takvog formata. Ovaj video pomalo podseća na spot Trampa u kampanji u kojoj se borio za drugi mandat, a koji je takođe bio u toj ilustrovanoj, polustripovskoj varijati. To izgleda drugačije i svežije u odnosu na klasične spotove – navodi on.
Kada je reč o sadržaju spota, Parun navodi da je priča iz sadržaja dobra i na pozicijama koje zastupa SNS.
– Možda neko nije saglasan sa tim kako Srbija napreduje, ali sa pozicija vlasti, koja treba da prati ono što je uradila u uspeha za koje veruje da je postigla, tako to treba da izgleda – kaže naš sagovornik.
Upitan da li je žena Srbije izabrana zbog ženskog roda imenice ili zbog toga što predsednik SNS Vučić, u kampanjama pogotovo, naglašava žene kao stub porodice i napretka, on kaže da je verovatno u pitanju to što je Srbija imenica ženskog roda.
– Ali pošto je SNS kečol parija, trudi se da nikad ne zanemari žensku populaciju i ima funkcionere i funkcionerke poput Zorane Mihajlović, koja se specifično time bavi, a i predsednik Aleksandar Vučić u svojim govorima često naglašava ulogu i snagu žena. Žensko pitanje za SNS, bar na deklarativnom nivou, i u praksi je dosta važno i potenciraju na njemu – zaključuje Parun.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.