Aleksandar Vučić je, u sklopu predizbornih aktivnosti, dobio čak 51,15 odsto ukupnog vremena (10.570 sekundi).
Taj procenat raste ;ak na 67 odsto ukoliko se uračunaju i medijska pojavljivanja u kontekstu premijerske funkcije, koja je gledaocima tokom kampanje teško odvojiva od uloge predsedničkog kandidata, pokazuje analiza agencije za praćenje i analizu medija Kliping o zastupljenosti predsedničkih kandidata u centralnim informativnim emisijama elektronskih medija za period od 20. do 26. marta.
Analizom su obuhvaćene centralne informativne emisije na kanalima RTS1, Pink, B92, Prva, Happy, RTV1 i N1, a pored promotivnih aktivnosti u kampanji, analizirane su i negativne objave, kao i pojavljivanje kandidata u kontekstu javnih funkcija koje obavljaju.
„Analiza glavnih informativnih emisija evidentno ukazuje na medijsku dominaciju Aleksandra Vučića, koji kao kandidat i premijer na svim TV stanicama, izuzev na TV N1, zauzima više od 50 odsto ukupnog prostora. Taj procenat je najizraženiji na TV Pink, gde je Vučić kao kandidat imao čak 87,09 odsto, odnosno 90,69 odsto ukoliko se uračunaju i pojavljivanja u premijerskoj funkciji. Na drugoj poziciji, sa blagom prednošću u odnosu na ostale opozicione kandidate nalazi se Vuk Jeremić sa 7,75 odsto (1.602 sekunde), što je posledica medijske propraćenosti reakcije Nataše Jeremić na optužbe iz SNS. Većina ostalih opozicionih kandidata je ujednačena i njihova zastupljenost se kreće između četiri i šest odsto”, ističe za Danas Ilija Vučević iz agencije Kliping.
Mediji su ubedljivo najmanje prostora dali kandidatu Luki Maksimoviću, alijas Ljubiši Preletačeviću Belom, koji je dobio svega 308 sekundi, odnosno 1,49 odsto ukupnog vremena u glavnim informativnim emisijama, dodaje Vučević.
Osim TV Pink, Aleksandru Vučiću su znatno veću minutažu u odnosu na ostale kandidate dale i Prva (50,59%), Happy (39,53) i B92 (37,91%). Sa druge strane, najobjektivnije je o predizbornim aktivnostima izveštavao RTS 1, gde je Aleksandar Vučić imao blagu prednost u odnosu na druge kandidate, ali su i aktivnosti preostalih kandidata bile praćene svakodnevno i u relativno uporedivom omeru, navodi se u analizi agencije Kliping.
Kada su umereno i izrazito negativne medijske objave u pitanju, istakle su se Pink, koja je u znatnoj meri i veoma kritički izveštavala o kandidatu Vuku Jeremiću, dok je N1 u umereno negativnom tonu komentarisala kampanju Aleksandra Vučića. Ta dva kandidata su i zabeležila najveće trajanje negativnih priloga na svih sedam praćenih TV stanica, pa je tako o Vuku Jeremiću emitovano 805 negativnih sekundi, o Vučiću 613, dok se na trećem mestu nalazi Saša Janković sa 117 sekundi trajanja kritičkih objava, zaključuje se u analizi Klipinga.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.