Predsednik opštine Stari grad i Beogradskog odbora Stranke slobode i pravde, Marko Bastać, izjavio je za N1 da su blokade radova u centru grada dale rezultate, jer je skraćen rok za izvođenje radova na Trgu republike, osiguran je povratak saobraćaja na Topličin venac, spasen je Park vojvode Vuka i zaustavljena je izgradnja žičare na Kalemegdanu.
Bastać je u Novom danu TV N1 rekao da nije istina da blokadama radova u centru Beograda daje vlastima alibi za produžetak rokova, jer su, kako je istakao, rokovi za izvođenje radova naprotiv skraćeni usled pritiska građana.
„Na Trgu republike prvobitno je bilo predviđeno da radovi traju do 1. decembra, mi smo sa blokadama i time što smo uzbudili javnost uspeli da skratimo rok na 1. septembar“, naveo je Bastać.
Dodao je, međutim, da je glavni motiv za blokadu radova na centralnom trgu bio povratak saobraćaja na tu lokaciju, te da su građani i u tome uspeli, jer će, prema poslednjim najavama, ulice uz Trg republike ostati prohodne za motorna vozila, a naredna „bitka“, kako je rekao, biće povratak trolejbusa na Trg i produžetak njihove trase ka Dorćolu, preko Studentskog trga i Ulice Tadeuša Košćuška, umesto kroz Dobračinu kako je trenutno planirano.
Bastać je rekao i da su blokadama, uz popriličnu pomoć Inicijative „Pešaci nisu maratonci“, uspeli da zaustave širenje pešačke zone na Topličinom vencu i da saučuvaju Park vojvode Vuka.
Posebno je istakao zaustavljanje izgradnje žičare na Kalemegdanu. „Svaki put kada sam dao obećanje, uspeo sam u svojoj nameri. Obećavam – neće izgraditi žičaru“, poručio je predsednik opštine Stari grad.
Upitan zašto su na najavu izgradnje žičare reagovali tek početkom ove godine, iako je Plan detaljne regulacije za tzv. Kalemegdansku gondolu u Skupštini grada Beograda usvojne još prošlog juna, Bastać je rekao da su mu prve najave tog projekta delovale „presmešno“, i da nije mogao da veruje da je neko spreman da na taj način uništava kulturno-istorijsko nasleđe.
Oštro je kritikovao i najavljeni projekat metroa, podećajući da je planom iz 2012. godine bila predviđena izgradnja dve linije koje bi povezivale ceo grad, ukrštale bi se na Trgu republike i koštale 2,2 milijardi evra, dok je plan aktuelne vlasti da igradi metro od jedne livade gde ne živi niko do druge livade gde ne živi niko, čija bi tačka ukrštanja bio Beograd na vodi, i koji bi koštao 4,4 milijarde evra.
Govoreći o izjašnjavanju građana Starog grada o radovima u centru Beograda, Bastać je rekao da su se odlučili za takvu formu, jer u uslovima medijske blokade, prvobitno planirani referendum ne bi uspeo.
Smatra da izjašnjavanje gotovo 22 odsto, odnosno 11.000 građana Starog grada, koji su izrazili protivljenje projektima gradskih vlasti, nije za potcenjivanje i poručuje da će naterati vlast da prizna te rezultate.
Bastać se osvrnuo i na najave da će SPS napustiti vladajuću koaliciju na Starom gradu, tvrdnjom da sa socijalistima ni ne postoji koalicioni sporazum i da su svi odbornici jasno stavili po strane mišljenje svojih stranaka i odlučili da zastupaju samo interese građana.
Predsednik opštine Stari grad je oštro kritikovao gradske vlasti i zbog poplava koje su zadesile glavni grad usled nevremena prethodnih dana, upitavši gde je otišlo 314 miliona dinara koji su bili izdvojeni za sanaciju kišne kanalizacije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.