Kritika drugih učesnika izbora za predsednika Srbije prisutna je kod svih kandidata, s tim da se u tom pogledu izdvaja Aleksandar Vučić, i to u prilozima kada ga mediji predstavljaju kao predsedničkog kandidata, saopštio je danas BIRODI.
Pogodnost dvojne uloge koju ima kao premijer i učesnik izbora Aleksandar Vučić koristi i u jasno podeljenom izboru tema kojima se bavi, shodno ulozi koju obavlja, piše u saopštenju.
Pored kritike drugih kandidata, teme kandidata Vučića su stabilnost Srbije, bolja budućnost i napredak.
Značajan broj, uslovno rečeno, tema koje su vezane za predsedničkog kandidata Vučića su panegirici drugih političkih aktera, prevashodno koalicionih partnera, navodi BIRODI.
U medijskom predstavljanju premijera Vučića svakodnevno su prisutne ekonomske teme, i to u kontekstu daljeg razvoja i investicija.
Tema koja je uz „rame“ privredi je pitanje rešenja odnosa sa Kosovom.
Kompatibilnost premijerske i kandidatske Vučićeve uloge ogleda se u temi stabilnost regiona (premijerska), koja je pandan navedenoj stabilnosti Srbije (kandidatska), navodi BIRODI.
Kako je navedeno, utisku da su teme za dve Vučićeve uloge u izbornoj kampanji srazmerno jasno podeljene doprinosi i primetno mali broj medijskog pojavljivanja ministara.
Dvojnost uloge omogućava i više medijskog vremena za predstavljanje, mada je ta nesrazmera drastična i u svakom slučaju dovodi ostale kandidate u medijski neravnopravan položaj, piše u saopštenju.
Najviše kritike drugih kandidata „trpe“ Saša Janković i Vuk Jeremić, navodi BIRODI.
Zajednička tema koju njih dvojica ponaosob predstavljaju su problemi starih i penzionera.
Naklonost birača Vuk Jeremić nastoji da pridobije kritikom Vlade i ukazivanjem na njene loše poteze, dok je kod Saše Jankovića vraćanje poverenja i izgradnja institucija preduslov za oporavak Srbije, ocenio je BIRODI.
Vojislav Šešelj bi se kao predsednik bavio okretanjem Rusiji i odustajanjem od evropskih integracija, piše u saopštenju.
Slične aktivnosti navodi i Boško Obradović kada govori o evropskim integracijama, ali valja naglasiti da se on u svom obraćanju jedini posvetio i temama vezanim za poljoprivredu i selo, ocenjuje BIRODI.
Petogodišnji monitoring izbornih kampanja u Srbiji daje argumentaciju za hipotezu o postojanju industrije populizma, ukazao je BIRODI.
Posednici ove industrije su dezideologizovane i korupcijom prožete političke partije, koje uz pomoć kontrolisanih marketinških agencija i agencija za istraživanja javnog mnjenja prvo identifikuju nezadovoljstva i strahove, a potom prave kampanje, koje nezadovljstvo i strahove pretvaraju u glasove partijih kandidata, piše u saopštenju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.