BIRODI: Način prezentacije istraživanja javnog mnjenja doprinosi apstinenciji birača 1Foto: Beta/Miloš Miškov (Arhiva)

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) upozorio je da u Srbiji postoji fenomen merenja cenzurisane slike javnog mnjenja, kao i da se usled polovične izlaznosti realna podrška Srpskog naprednoj stranci od (SNS) od 25 do 30 odsto pretvara u podršku od 50 odsto i više.

Ta organizacija pozvala je da se prestane sa praksom predstavljanja neprecizne slike javnog mnjenja i upozorila da način prezentacije istraživanja doprinosi apstinenciji birača a zloupotreba predstavlja akt protiv demokratije.

Agencije za istraživanje javnog mnjenja pri prikazivanju nalaza o rejtingu stranka i političara ne ukazuje medijsku zastupljenost aktera koji su predmet istraživanja javnog mnjenja, navela je ova nevladina organizacija.

Kako dalje ističe, „medijska (ne)zastupljenost, odnosno negativno predstavljanje opozicje, koja se ne retko svodi na etiketiranje, ima za cilj da izazove apstinenciju kod dela biračkog tela koje ne bi na izborima glasalo za vladajuću stranku i njenog predsednika“.

„Znači, u fokusu ove ‘operacije’ nisu opozicione političke stranke, već birači koji ne bi glasali za SNS i njenog predsednika, a koji se na ovaj način ‘teraju’ u apstinenciju“, dodao je BIRODI.

Prema navodima BIRODI-ja, operacija tu ne staje, a rezultat je da „svaki drugi gradjanin Srbije stariji od 18 godina podržava stav da nije pametno govoriti ono što misliš“, odnosno njih 48 odsto sebe vidi kao apolitične i antipolitične, i ne može da prepozna kojem ideološkom svetonazoru pripada.

„Medijske odmazde koje se vode i protiv javnih ličnosti, stručnjaka i NVO aktivista zbog iskazanih analitičkih i kritičkih stavova o vlasti imaju cilj da zaplaše gradjane, odnosno uruše javno mjenjene i spremnost gradjana da u anketama slobodno saopšte šta misle, a bez čega nema valjnog istraživanja javnog mnjenja“, naveo je BIRODI.

Kako se u saopštenju ističe, to ima za cilj da ‘obori’ izlaznost na izborima onih koji ne bi glasali za stranke vlasti, pa se usled polovične izlaznosti realna podrška SNS od 25 odsto do 30 odsto se pretvara u podršku od 50 odsto i više.

„Apelujemo da se prestane sa praksom predstavljanja neprecizne slike javnog mnjenja, koja je plod medijske kontrole pre svega nad televizija sa nacionalnim frekvencijama koje su u preko 60 odsto izvor informisanja o politici“, upozorio je BIRODI.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari