Nevladina organizacija Centar za elektronske medije i komunikacije (CEM) organizovala je prikupljanje podataka o ponašanju ključnih nacionalnih elektronskih medija u toku kampanje za izbor predsednika Republike 2017. godine, potvrdio je FoNetu programski direktor CEM Vladimir Cvetković.
Prema njegovim rečima, taj posao u izbornoj kampanji CEM će obaviti po metodu koji su osnivači Centra primenili još na početku rada bivše Republičke radiodifuzne agencije (RRA), prilikom praćenja izborne kampanje 2004. godine.
Primenjeni metod prikupljanja i analize podataka pouzdano detektuje anomalije u ponašanju elektronskih medija koji su „stavljeni pod nadzor“, rekao je Cvetković.
Taj metod se, objasnio je Cvetković, pre svega fokusira na informativni program, u kojem su profesionalni propusti u izbornoj kampanji po pravilu najčešći.
On je naveo da se CEM odlučio da taj obiman i složen posao obavi, jer postoji rašireno, ali činjenički nedovoljno potkrepljeno, uverenje da su se srpski mediji, naročito elektronski, veoma udaljili od uobičajenih profesionalnih kriterijuma i prakse.
Cvetković veruje da u vreme izborne kampanje javnost nije potrebno posebno uveravati u značaj profesionalnog uređivanja i izveštavanja.
Drugi razlog za pokretanje nadzora je to što je Republičko telo za elektronske medije (REM), inače zvanični republički organ koji je i nadležan i tehnički i kadrovski više nego dobro opremljen za ovu vrstu posla, jednostavno – javno odbilo da se time bavi, napomenuo je Cvetković.
Bez relevantnih podataka o zastupljenosti kandidata, javna slika o ponašanju elektronskih medija u vreme kampanje neminovno bi ostala u magli privatnih stavova, ukazao je Cvetković.
Ukoliko neko ne utvrdi bar elementarne činjenice o ponašanju medija u izbornoj kampanji, svaka rasprava o „evropskim standardima“, „profesionalizaciji medija“ i sličnim popularnim opštim mestima zaista će i ostati na nivou razmene utisaka, napomenuo je Cvetković.
On je precizirao i da se CEM odlučio da zainteresovanim profesionalcima i široj publici, na veb prezentaciji www.cem.rs, pruži relevantne, kvantifikovane i razvrstane podatke o toku kampanje.
Tako će CEM doprineti kvalitetnijoj javnoj raspravi o radu srpskih elektronskih medija, zaključio je Cvetković.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.