Da li će na Instagramu patrijarh biti bliži vernicima? 1Foto: FoNet/ Božana Pavlica

U odgovorima na pitanje da li će se otvaranjem naloga na mreži Instagram patrijarh Porfirije približiti vernicima i drugoj javnosti, zanimljivo je zapažanje da su korisnici ove društvene mreže mladi koji još uvek formiraju i menjaju svoje stavove.

Dragiša Bojović, Profesor Univerziteta u Nišu i upravnik Centra za crkvene studije:  Hoće, jer patrijarh Porfrije koristi pored tradicionalnih i moderne pristupe vernicima. Možda to iz perspektive tradicionalnih vernika deluje isuviše moderno, međutim danas živimo u vremenu u kome se komunikacija odvija neverovatnom brzinom i bez obzira na “nepoverenje” u brzinu potrebno je ponekad hvatati korak sa vremenom.

Momčilo Trajković, predsednik Srpskog nacionalnog foruma: To je novi talas u Crkvi. Novi ljudi, nov način razmišljanja, ali i udaljavanje od tradicinalnih odnosa u Crkvi. Pošto su vernici na Instagamu i društvenim mrežama misli se da bi i Crkva trebalo tamo da bude, kako bi im  bila bliža, ali to nije suština njenog delovanja. Ja sam za očuvanje tradicionalnih crkvenih odnosa. Nisam za takvu modernizaciju SPC koji liče i pribliližvaju je zapadnim crkvenim modelima.

Jugoslav Kiprijanović, urednik srpske stranice portala Međunarodne porodične vesti IFamNews: Treba dobro proučiti prirodu medija naročito društvanih mreža, pre nego što se upuštamo u njih bilo lično ili profesionalno. Instagram najviše koriste mladi. Njihova interesovanja i pogledi na svet se intezivno menjaju tom periodu kad najviše koriste Instagram. Samim tim i percepcija Crkve, čija je istaknuta ličnost  Patrijarh, biće vrlo različito prihvaćena. Lično, više bih voleo da se Crkva aktivnije bavi mladima u realnosti, a manje u virtuelnom svetu. Ako princip komunikacije na novootvoreom patrijarhoovm Instragram nalogu bude samo još jedan kanal za zvanične stavove i saopštenja, efekat na mlade će izostati. Neophodna je strategija komunikacije. Mlade ne zanima šta je Patrijarh rekao premijeru Krivokapiću, ali  skoro svi zanju za slogan “Ne damo svetinje”.

Aleksandar Raković, istoričar: To će ga posebno približiti mladima koji prate društvene mreže. Patrijarh Porfirije osim što koristi klasične medije prihvata i nove platfome medijske komunikacije u skladu sa vremenom u kome živimo.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari