Gradski odbori Demokratske stranke i Narodne stranke u Subotici traže od gradskih vlasti da javno i transparentno predoče građanima na koji način će se odvijati saobraćaj kada se zatvori deo saobraćajnice u Maksima Gorkog zbog radova na rekonstrukciji podvožnjaka i izgradnji brze pruge Beograd-Budimpešta.
Kako objašnjava Daniel Kovačić, predsednik subotičkog odbora Demokratske stranke, postoje brojne nedoumice po pitanju toga kako će građani i kako će se život uopšte odvijati kada se zatvori ova deonica zbog čega će grad, kako je rekao, biti presečen na pola, a građanima onemogućeno normalno kretanje s jedne strane grada na drugu.
“Želimo da čujemo od gradskih vlasti koja su to rešenja koja su oni predvideli za ovaj nadolazeći problem, koji neće trajati nekoliko dana ili nedelja, nego je najavljeno čak 10 meseci zatvaranja glavne saobraćajnice. Poznavajući rad javnih preduzeća, verujemo da će ti rokovi biti probijeni, tako da možemo da očekujemo da ćemo sigurno više od godinu dana biti blokirani u kretanju”, kaže Kovačić.
Kovačić smatra da će trenutna rešenja koja su predviđena, a to je da se najveći deo saobraćaja preusmeri na Majšanski most, dovesti do stvaranja velikih gužvi u saobraćaju, zbog čega očekuje od gradskih vlasti da ne ćute, već da “idu u susret problemu, a ne da ga sačekaju”.
“Želimo da znamo da li gradske vlasti imaju nameru da otvore alternativne pravce i uopšte da čujemo kakav je njihov odgovor na ovaj problem. Ne želimo da dovedemo u situaciju građane Subotice da, recimo, sa Velikog Radanovca ili Kertvaroša moraju da dolaze u centar grada poreko malog Palića ili preko auto-puta zato što drugih obezbeđenih prelaza nema”, ističe Kovačić.
Predsednik subotičkog odbora Narodne stranke Bane Maksimović naglašava da oni nisu protiv izgradnje brze pruge, već da je ovaj projekta potreban, ali da im smeta način na koji se on komunicira javnosti Subotice.
“Zapravo, to je neki oblak informacija koji je stalno negde tu, gde nemamo konkretnu informaciju kada će biti završen. Sad imamo naznake da će 10 meseci da traje rekonstrukcija samog podvožnjaka. Opravdano pitanje građana Subotice je upravo to, kako će oni iz Velikog Radanovca, Kertvaroša da pređu do centra i u drugi deo grada”, kaže Maksimović.
On dodaje da mu ovo pitanje često postavljaju komšije i sugrađani, zbog čega smatra da Gradska uprava ne treba da drži ovaj projekat tako “mistifikovano” i da građani nemaju informaciju na koji način će pešaci i vozila moći da se kreću.
“Konkretno postavljamo pitanje Imreu Kernu zbog čega, kada je pričao o ovom projektu, nije rekao koje su konkretne alternative u svemu tome. Detaljno sam pratio šta je pričao o tome i nadao sam se da ćemo imati neko rešenje i zbog čega je sve to tako mistifikovano i zbog čega nemamo konkretnu informaciju. To je pitanje koje postavljamo i na koje bismo voleli da dobijemo odgovor od Gradske uprave i od Imrea Kerna”, ističe Maksimović.
Kao jedno od rešenja kojim bi se mogao prevazići problem “presecanja” grada zatvaranjem dela saobraćajnice u Maksima Gorkog, Maksimović vidi u alternativnom putu koji bi spajao Trg Lazara Nešića sa raskrsnicom kod “Lidl”-a.
“Ali hajde da pričamo o tim rešenjima. Hajde da to bude javno i transparentno. To je ono za šta se zalažemo. Sve što se radi treba da bude transparetno za građane Subotice”, dodaje Maksimović.
Zamenik gradonačelnika Subotice Imre Kern izjavio je juče, prilikom održavanja sednice Skupštine grada, da lokalna samouprava nije investitor ovog projekta, ali da će pokušati da obezbedi nesmetan saobraćaj građana kroz gradilište brze pruge.
“Mi imamo samo jedan interes kao Grad, da u potpunosti probamo da obezbedimo što nesmetaniji saobraćaj građana kroz gradilište brze pruge, a kad će se zatvoriti, to ne znam, niti je moja nadležnost da kažem. Moraćete se obratiti Infrastukturi železnice Srbije, odnosno Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastukture, koji mogu da daju, kad bude bilo aktuelno, informaciju o tom momentu”, izjavio je za medije Imre Kern.
Kako je ranije pisao Danas, prema informacijama dobijenim od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastukture, u maju 2023. godine trebalo bi da počnu radovi na rušenju postojećeg i izgradnji novog železničkog mosta u Maksima Gorkog, a završetak svih radova na ovom objektu očekuje se u martu 2024. godine.
Time će saobraćaj na jednoj od najprometnijih ulica u centru grada biti obustavljen na 10 meseci, a zatvaranje je predviđeno od raskrsnice sa ulicom Đure Đakovića i Trgom Lazara Nešića do raskrsnice sa ulicom Jovana Mikića i Pavla Papa.
Kako su tada objasnili za Danas iz nadležnog Ministarstva, pešaci i biciklisti će se za vreme radova na železničkom mostu u ulici Maksima Gorkog preusmeravati na lokaciju koja je udaljena najviše 150 do 200 metara od ove ulice.
Teretna vozila i javni gradski prevoz će se usmeravati na podvožnjak u Bajnatskoj ulici, a putnička vozila će, osim ovog podvožnjaka, koristiti i postojeći Majšanski most, dok će podvožnjak u Lošinjskoj ulici moći da se koristi odmah po završetku radova na istom.
Memorandum o saradnji
Subotički odbori Demokratske stranke i Narodne stranke potpisali su memorandum o saradnji koji, kako je objašnjeno, ne ograničava saradnju samo na ove dve stranke, već poziva i ostale stranke koje su opozicinog karaktera u Subotici da im se pridruže.
“U nekom kratkom narednom periodu ćemo napraviti koalicioni sporazum i očekujemo da ćemo zajedničkim naporima ući u jednu dosta tešku i neizvesnu predizbornu kampanju i nadamo se da će ovaj naš potpis dati građanima Subotice podstrek da veruju u to da postoje ljudi koji će se boriti za njihove interese”, kaže Daniel Kovačić.
“Ideološki gledano, mi nismo možda isti, ali kada pričamo o lokalu, imamo isti cilj, a to je da od Subotice napravimo bolje mesto za život. Svako ko je istomišljenik i pravi opozicionar u Subotici i želi da nešto uradi za svoju lokalnu zajednicu je dobrodošao da priča sa nama, da se dogovorimo i pričamo o zajedničkim temama koje su bitne za grad”, dodaje Bane Maksimović.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.