„Zajedno možemo sve“, „Promena iz korena“, „Svoji na svome“, „Moramo“ su najupečatiljiviji slogani koje su izborne liste plasirale tokom kampanje za trećeaprilske izbore ove godine, a pola godina nakon izbornog dana postavlja se pitanje koliko je postizborni politički aganžman ovih listi bio u skladu sa onim što su poručivali tokom kampanje.
Politički konsultant Dušan Lj. Milenković kaže da pre svega treba odvojiti slogane od poruka, jer bi slogan po pravilu trebalo da bude jedan kako bi najbolje prezentovao sve poruke koje lista ima.
– Moramo razdvojiti poruke od slogana. Slogan bi trebalo da bude jedan, iako često nije tako, ukazuje on.
– Slogan ne može striktno da se povezuje sa postizbornim akcijama a pogotovo ako te stranke nisu formirale vlast. Ne možemo stavljati u istu ravan slogan sa aktivnostima i politikom stranaka nakon izbora. Slogan je vezan za kampanju i on samo prenosi i pokušava da iskaže ključne poruke koje lista ima tokom kampanje, objašnjava Milenković.
Srpska napredna stranka u kampanju je krenula sa sloganom „Zajedno možemo sve“ koji je i bio iskorišćen za naziv izborne liste.
Uslovljeni ukrajinskom krizu u javnost plasirala i drugi slogan – „Mir stabilnost Vučić“, kako naš sagovornik smatra upravo kao odgovor na novonastalu situaciju.
– Što se tiče SNS tiče oni su izuzetak imali su nekoliko slogana i to su radili jer imaju resurse, apsolutno kontrrolišu medijski prostor i imaju skoro neograničene novčane resurse, pa stoga mogu da targetiraju specifične ciljne grupe kroz kampanju. Ne možemo reći da su imali jedan slogan, menjali su ga jer su zbog ukrajinske krize morali da fokus kampanje sa ekonomije pomere na ukrajinsku, krizu, pa su se onda prešaltali na „Mir stabilnosti Vučić“ kao odgovor na krizu. To su paralelno komunicirali, kaže Milenković.
Po njegovom mišljenju ovi slogani nisu bili uslovljeni nekakvim planom za budućnost.
Srpska stranka Zavetnici imala je slogan „Svoji na svome“, a naš sagovornik, upitan da li je ova stranka, kao i druge desničarke stranke koje su svoje poslanike dobili nakon izbora, ostala „verna“ onome što se poručivalo tokom kampanje, kaže da komunikacija ovih stranaka jeste održavala njihov identitet, ali da ne može da kaže da li su nešto te stranke ispunile.
– Ako pogledamo prozapadnu opoziciju, slogan Ujedinjenih – „Promena iz korena“ je bio privlačan slogan. Što se tiče „Moramo“ to je bio jedan od slabijih slogana u poslednje vreme jer su izazvali negativne sentimenete koje ljudi ne vole. A sada su nastavili sa tim i identifikuju kaoliciju sa tim sloganom, što neke logike ima jer nastavljaju sa identitetom plasiranim tokom kampanje, ali je to nastavljanje lošeg. Što se tiče Ujedinjenih to je bio samo izborni slogan jer su hteli da kažu da su oni ti koji menjaju stvari kao i da su ujedinjeni jer su ih napadali da su razjedinjeni, to je bilo poruka za tada, i ne treba očekivati da se iz toga nešto nastavi, kaže Milenković.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.