Radovi u Grdeličkoj klisuri su usporeni i zakomoplikovani objektivnim problemima, poput pojave klizišta, ali je osnovni razlog velikog kašnjenja aljkav pristup prilikom izvođenja tog velikog i zahtevnog infrastrukturnog projekta, izjavio je za portal Demostat profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Ljubodrag Savić.
„Napravljeno je dosta propusta, ne samo za vreme mandata aktuelnih, već i u vreme kada su Koridor 10 gradile prethodne vlasti, što je uzrokovalo da se izgradnja te i nekih drugih saobraćajnica pretvorila u „zidanje Skadra na Bojani“… Mora se konstatovati da je Koridor 10 trebalo da bude izgrađen daleko ranije nego što je to slučaj“, dodao je on.
Prema njegovim rečima veliki problem su bili rokove izgradnje koje su u javnost plasirali političari na vlasti bez konsultacija sa strukom, koja tu mora da ima ključnu reč.
„Nije postojala potrebna koordinacija između politike i struke ne samo po pitanju termina već je organizovani pristup realizacije ovog velikog posla u potpunosti izostao. Primera radi, pozajmljivan je novac od međunarodnih finansijskih institucija za izgradnju Koridora 10, a da pri tom nije bila obavljena eksproprijacija zemljišta, priprema za početak radova je bila rđava, projektni planovi nisu bili završeni a u nekim slučajevima nije bila poznata ni konačna trasa na kojoj bi ta saobraćajnica trebalo da se gradi“, rekao je Savić.
Potpredsednik Građevinske komore Srbije Goran Rodić je ocenio da će radovi na Koridoru 10 biti okončani krajem aprila ali će otvaranje novoizgrađenih deonica sačekati jun.
„Potrebno je nakon izgradnje obaviti detaljne kontrole vezane za bezbednost i sve druge aspekte novoizgrađenog puta i tek kada sve nadležne inspekcije obave svoj posao, kada sve upotrebne dozvole budu izdate steći će se uslovi da se novi auto put stavi u saobraćaj. Realno je očekivati da će do toga doći do početka sezone letnjih odmora“, naveo je on.
Izgradnja Koridora 10 kroz Srbiju počela je još 2008. godine.
Prvi rok u kome je Koridor 10 trebalo da bude završen, a obećanje je dao tadašnji ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić, bio je 2014. godina.
Kasnije je ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović izjavila da će Koridor 10 biti završen do kraja februara 2018. godine što to se nije desilo nakon čega je dala novi rok do kraja prošle godine.
Kako piše Demostat, ono što ne polazi za rukom Srbiji, susedne zemlje obavljaju bez mnogo muke i u znatno kraćim rokovima. Primera radi, izgradnja kapitalnog auto-puta Zagreb – Split, projekta koji se može meriti sa veličinom i značajem Koridora 10 i 11, započeta 2002. završena je za svega tri godine.
Auto-put od Zagreba do Splita izgrađen u predviđenom roku iako je u toku izgradnje došlo do promene vlasti u toj zemlji pa su radovi završeni u mandatu nove vlade. Drugim rečima tranzicija vlasti ni malo nije poremetila radove a svedoci smo da je to veoma čest slučaj kada je reč o podizanju infrastrukture u Srbiji, navodi Demostat.
Da je Srbija sporija od komšija u izgradnji kapitalnih saobraćajnica potvrđuje i slučaj izgradnje auto-puta od Tirane do Prištine. Poslednja deonica tog auto-puta svečano je otvorena 26. novembra 2013. godine. Izgradnja auto-puta sa četiri trake dugačkog 137 kilometara koštala je dve milijarde evra a završena je za tri godine, dodaje portal.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.