Đilas: Drobnjakova izjava glupa, jer niko ne ruši mostove 1Foto: FoNet/Stranka slobode i pravde

Izajva Zorana Drobnjaka je besmislena i glupa čak i za njegove standarde. Niko normalan ne ruši mostove, kaže za Danas Dragan Đilas, predsednik SSP, povodom izjave vršioca dužnosti direktora javnog preduzeća „Putevi Srbije“ da je došlo vreme da se Pančevački most sruši i da se napravi novi, jer je mnogo star.

Prema Drobnjakovim rečima, u ovaj projekat trebalo bi da budu uključeni grad, železnica, Mostogradnja kao firma, piše “Leva obala Beograda info“, a prenosi portal nova.

„Kad budu postojale alternative drugih mostova trebalo bi da se on sruši, a ako novca bude bilo, to je plan u naredne tri do četiri godine“, rekao je Drobnjak.

On je naveo da na obilaznicama koje se grade oko Beograda ima i velikih problema navodeći da se u pravcu koji ide do Pančeva radi tunel uz poteškoće kako regulisati saobraćaj dok traje izgradnja, a u delu od Bubanj Potoka prema motelu „1.000 ruža“ potrebno je da JP Vodovod i kanalizacija urade projekat za kanalizacionu mrežu.

Budući da će infrastrukturni projekti verovatno biti jedna od tema tokom izbora u Beogradu, pitali smo predsednika SSP i bivšeg gradonačelnika Beograda šta misli o ovoj najavi.

Đilas kaže da Pančevački most čeka rekonstrukciju već čitavu deceniju.

– Kao grad smo 2008. finansirali radove na nosećim stubovima, iako je most bio u vlasništvu železnice, odnosno republike. Potom je urađena i petlja koja je omogućila lakši ulazak na most iz pravca centra grada čime su smanjene ogromne gužve. Kolone su se pre toga protezale do Trga republike. A 2017. su sadašnje vlasti obećale rekonstrukciju počev od 2018., ali se to naravno nikada nije desilo. Drobnjakova izjava je besmislena i glupa čak i za njegove standarde. Poslužiće verovatno da se sada izređaju raznorazni predstavnici vlasti koji će reći da tako nešto ne dolazi u obzir, mada se ti isti zalažu za rušenje starog tramvajskog mosta preko Save – navodi Đilas.

On zaključuje da niko normalan ne ruši mostove, osim u ratnim uslovima, jer mostovi su simboli spajanja ne samo obala već i ljudi.

– Ključno pitanje je zašto vlast nije ništa uradila za prethodnih devet godina. Odgovor je prost. Nesposobni su da urađena bilo sta osim da lažu, kradu i uništavaju sve čega se dohvate – ukazuje Đilas.

Prvi most na mestu današnjeg Pančevačkog otvoren je 10. novembra 1935. i to je bio prvi stalni beogradski dunavski most, pise „Leva obala Beograda info“.

Kako navode, gradnja rečne saobraćajnice sa lukovima i lučnim obalnim stubovima nazvane Most kralja Petra Drugog privukla je pažnju strane javnosti jer je on u to vreme bio među najvećim u Evropi.

Jedan od glavnih razloga bila je dužina od 1.526 metara, od čega se nad vodom proteglo čak 1.134 metra. Ali tek što su građani počeli da ga koriste, aprila 1941. postao je jedna od prvih infrastrukturnih žrtava rata.

Jedinice jugoslovenske vojske miniranjem su srušile sve saobraćajnice nad beogradskim tokovima Dunava i Save da bi usporile prodiranje neprijatelja.

Okupator koji je ubrzo ušao u grad počeo je sa obnovom uz pomoć stručnjaka i poljskih zarobljenika.

Most na Dunavu obnovljen je 1942, ali samo dve godine kasnije nove rane mu nanose saveznici u toku oslobađanja Beograda i okupatori prilikom povlačenja.

Posle rata bilo je jasno da most mora da se vrati u život, ali obnova je odlagana zbog obima posla.

Radovi su krenuli na jesen 1945, a za njih je pre svega bila zadužena Crvena armija. Posleratni Most Crvene armije svečano je u saobraćaj pušten 29. novembra 1946. godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari