Dragan Đilas, jedan od najozbiljnijih kandidata za budućeg predsednika Demokratske stranke, na udaru je negativne kampanje. Pre nekoliko dana na portalu Jutjub postavljeni su video-spotovi nepoznatog autora u kojima se Đilas dovodi u vezu s tajkunima, predstavlja kao „diktator“ i brine samo o raspodeli o funkcija.
Tri spota pod nazivom „Trenuci iskrenosti Dragana Đilasa: šta Đilas govori kada misli da se obraća samo prijateljima?“, postavio je anonimni korisnik „Demokratska“, videlo ih je više hiljada ljudi, a opcija komentarisanja je isključena. Gledaocima se sugeriše da su „diktatura“ i tajkuni Đilasova „istinska vizija daljeg demokratskog razvoja DS pod njegovim rukovođenjem“.
U Đilasovom izbornom štabu nisu hteli da komentarišu negativnu kampanju, dok u izbornom štabu njegovog glavnog konkurenta Borisa Tadića za Danas kažu da nemaju nikakve veze sa spornim spotovima.
Demokratska stranka je oštro osudila zloupotrebu imena stranke i korišćenje zvaničnih obeležja DS. „Demokratska stranka ne stoji iza ovog naloga na Jutjubu“, rečeno je Danasu u DS. Kako se navodi, „u DS je u toku normalna i demokratska izborna procedura i svaka aktivnost koja predstavlja negativnu kampanju u javnosti je zabranjena stranačkim aktima, a ovakvi materijali predstavljaju grubo narušavanje ugleda DS i imaju za cilj obmanjivanje javnosti“.
Danko Smukov, konsultant za odnose s javnošću i komunikacije, ocenjuje za Danas da „nije teško poverovati“ da iza ovih spotova stoji Tadićev tim, budući da je primetna „stilska povezanost s nedavnom propagandom protiv Tomislava Nikolića, protivkandidata na predsedničkim izborima“.
„Opet se pojavljuju rečenice potpuno izvučene iz konteksta, snimljene ko zna kad i ko zna kojim povodom, brižljivo servirane uz jasno uputstvo na koji način treba da budu protumačene“, objašnjava Smukov.
Prema njegovom mišljenju, ovaj materijal neće imati nikakvog uticaja na izjašnjavanje delegata DS na Izbornoj skupštini 10. novembra, jer će oni svoje odluke donositi po potpuno drugačijem kriterijumu.
„Iako verujem da su glasovi između kandidata u DS praktično već podeljeni, verovatno postoji šansa za neki dodatan priliv podrške Đilasu. U tom smislu, ovo bi mogao da predstavlja (pomalo očajnički) pokušaj Tadićevog tima da takav, za njih negativan trend zaustavi – ukoliko, naravno, takva tendencija zaista postoji. Pojava ovih spotova, međutim, govori upravo takvoj teoriji u prilog“, navodi Smukov.
Na pitanje Danasa kakav će uticaj imati spotovi na širu javnost, on odgovara da će rejting DS dodatno slabiti.
„U tom širem smislu će od čitave negativne mini-kampanje najveću korist izvući vlast, tačnije naprednjaci. Njima svakako odgovara dalje opadanje popularnosti demokrata, a svako dodatno unižavanje lika i dela trenutnog gradonačelnika Beograda stvara veću podršku javnosti za njegovu najavljenu smenu. Očigledno da nikakve pouke iz nedavno izgubljenih izbora nisu izvučene i da se glasači i dalje doživljavaju kao bića ograničene inteligencije, ada se lični interesi i dalje forsiraju na račun opštijeg dobra“, zaključuje Danko Smukov.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.