Predsednik Pokrajinskog odbora Demokratske stranke za Vojvodinu Nebojša Novaković izjavio je da su sve dosadašnje procene troškova izgradnje „Fruškogorskog koridora“ bile nekoliko puta manja od cene iz ugovora za izgradnju tog putnog pravca koji su potpisali ministarka građevine u tehničkoj vladi Zorana Mihajlović i kineska kompanija CRBC.
Reč je o putu koji povezuje Novi Sad sa autoputem i putem Ruma-Šabac u ukupnoj dužini od 47,7 kilometara, za šta će, prema zaključenom ugovoru, Srbija platiti 606 miliona evra, ili rekordnih 13 miliona evra po kilometru.
Novaković navodi da uporedni podaci pokazuju da nijedan put u ovom delu Evrope koji je građen u poslednjih 20 godina nije ni blizu toliko koštao koliko će koštati „Fruškogorski koridor“.
„Sadašnji predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović je 2014. godine, kao ministar regionalnog razvoja, zvanično objavio da su troškovi gradnje „Fruškogorskog koridora“ 150 miliona evra. U tu procenu nije ušla i cena mosta preko Dunava dužine 1,8 kilometara koji bi trebalo da se gradi kod Kovilja, ali je poznato da je most sličnih karakteristika koji je građen u periodu 2009-2011. godine kod Beške, u dužini od 2,2 kilometra, koštao 50 miliona evra. Pod pretpostavkom da će Koviljski most koštati duplo skuplje od onog kod Beške i da će troškovi ostalih radova biti čak za 50 miliona evra veći od prvobitno procenjenih, opet dolazimo do računice da će Srbija za novi put platiti bar duplo više od najveće moguće realne cene,“ istakao je Novaković.
On podseća da je inicijativu za izgradnju „Fruškogorskog koridora“ pokrenula Vlada Vojvodine 2009. godine koju je predvodila Demokratska stranka.
Tada je izrađen Generalni projekat sa prethodnom studijom opravdanosti, dok je 2011. godine tadašnja Vlada Srbije donela Prostorni plan za infrastrukturni koridor Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica.
Realizaciju projekta je, međutim, bez ikakvog objašnjenja zaustavila vlast formirana 2012. godine i od tada ništa nije urađeno na izgradnji ovog putnog pravca koji je nesumnjivo vrlo značajan za čitavu Vojvodinu, a posebno za regione južne Bačke, Srema i Mačve.
Novaković ocenjuje da je vladajući režim praktično suspendovao Zakon o javnim nabavkama i ni za jedan posao finansiranja i izgradnje puteva nije pokretan postupak nabavke.
„Sve se radi putem tzv. robnih kredita i neposrednom pogodbom sa očigledno višestruko uvećanim cenama. Učešće naše privrede u tim poslovima je minimalno, a zaduživanje zemlje maksimalno. Niko nije protiv gradnje puteva, ali jesmo protiv pljačke poput ove u gradnji „Fruškogorskog koridora“ u kojoj će u nečijim „džepovima“ završiti najmanje 300 miliona evra. Zorana Mihajlović moraće kad-tad da objasni u čijim,“ zaključio je Nebojša Novaković.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.