Duel Vladete Jankovića i Aleksandra Šapića: Kako će izgledati iz marketinškog ugla 1Foto: FoNet/Božana Pavlica; Beta/Milan Obradović

Politička borba Vladete Janovića, kandidata opozicione koalicije Ujedinjena Srbija i Aleksandra Šapića, mogućeg kandidata vladajuće SNS, za gradonačelnika Beograda biće duel suprotnosti imidža.

Pobedu će odneti opšti stav građana Beograda za i protiv vlasti, iako nismo u situaciji da govorimo o marketingu budući da nema slobodnog tržišta pa ni slobodne utakmice. Ključna stvar koju možemo da saznamo je činjenica da je jedan kandidat predstavnik vlasti dok drugi to nije. I to jedino i treba da nas zanima, kažu za Danas makretinški stučnjaci Nikola Parun i nadežda Milenković ocenjujući iz tog ugla rivalstvo Jankovića i Šapića.

Nikola Parun za naš list kaže da je Šapić i dalje percipiran kao šampion, mlad, relativno energičan, sposoban.

– Janković je percipiran potpuno suprotno – neenergičan, star, salonski profil, ali iskusan i mudar. To će da bude duel suprotnosti imidža, a pobedu će ipak odneti opšti stav građana Beograda za i protiv vlasti SNS-a – kaže on.

Upitan na kojem od njih treba više raditi i ko je zahvalniji „maretijal za rad“ odgovara da se ne tovi prase pred Božić, niti se kandidat pravi dva meseca pred izbore.

– U tom smislu, daleko će biti teže raditi na kandidatu Jankoviću, posebno imajući u vidu da nije jedini kandidat tog dela opozicionog spektra – tu je i godinama prisutni, i po mnogo čemu suprotnih kvaliteta, Dobrica Veselinović – ukazuje Parun.

Nadežda Milenković za Danas navodi da sa stanovišta marketinga, ako nema slobodnog tržišta, nema ni tržišne utakmice.

– Kakav god proizvod da imate, ako vam ne daju da ga promovišete, ako neće da vam ga stave na rafove u prodavnici, ako vam konkurencija ide po zgradama i govori ljudima da je vaš proizvod prevara, o čemu onda da pričamo. Osim o tome da je jedan predstavnik te vlasti koja poništava sve pa i marketing – objašnjava ona.

Kako dodaje, nismo u situaciji da govorimo o marketingu.

– Jer 60 odsto ljudi nema pristup drugim medijima osim onih koji se bave pukom i prljavom propagandom. Beograd je u malo, ali malo boljoj situaciji no svejedno se više prate mediji, pre svih televizije koje bezočno lažiraju vesti, ”analtičare“ koji u TV studijima povraćaju po opoziciji da i ne pominjemo. Tako da je ključna stvar koju možemo da saznamo samo činjenica da je jedan kandidat predstavnik vlasti dok drugi to nije. I to jedino i treba da nas zanima. I da iz toga izvlačimo sve druge zaključke. Što bi rekao Peščanik: ako vam je dobro, onda ništa – kaže ona.

Prema njenim rečima, u drugačijim, normalnim okolnostima, mogli bismo da govorimo o promociji, o značaju čak i nijansi, o tome kako je Nikson izgubio od Kenedija jer se debata prvi put prenosila na televiziji pa su gledaoci videli koliko se, za razliku od Kenedija, obilno znojio, što ih je podsvesno odbilo.

– Ovako, više je značajno obezbediti čuvanje kutija i izbornih rezultata nego raditi na marketingu. Mada sada, sa izmenama izbornih pravila posmatrači nemaju prava da ulože prigovor jer se važi samo ako ste lično doživeli nešto od mnogobrojnih izbornih prevara, a ne ono što ste videli svojim očima. Pa i te prigovore će rešavati lokalne komisije koje, u najboljem slučaju nisu obučene, a u malo gorem – nisu zainteresovane da poštuju zakon. A u najgorem slučaju – zainteresovane su da ga krše – zaključuje Milenković.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari