Gradski odbor Dveri u Subotici negodovao je zbog najave čelnika lokalne vlasti da će tokom 10 meseci biti zatvoren podvožnjak kod benzinske pumpe Mol i Lidla, da bi se izradio novi, bez prethodno urađenih alternativnih saobraćajnica kako bi se adekvatno saobraćaj rasteretio što će izazvati veliki saobraćajni kolaps u centru grada.
“Mnogo bolji izbor je da se prvo uradi novi Majšanski most i kvalitetno urade svi prilazni putevi, zatim reši most kod Kosovske, proširi asfaltni put u Kosovskoj, proširi asfalt u ulici Milutina Uskokovića, proširi asfalt u ulici Jovana Mikića.
Naravno do tada bi se trebao završiti i podvožnjak kod Pionira kao i u Balkanskoj ulici. Sa tako urađenim alternativnim putevima stvorili bi se uslovi za brži i bezbedniji saobraćaj, a alternativni pravci bi mogli da prihvate veći saobraćaj nego što sada mogu”, navode u ovoj stranci.
Dodaju, da bi tek tada trebalo krenuti u izvođenje građevinskih radova na izradi ovog podvožnjaka, saobraćajnice koja je žila kucavica grada Subotice.
Zamenik gradonačelnika, Imre Kern, je najavio da će zbog rušenja železničkog mosta koji se nalazi između hotela Patria i Lidla doći će do obustave saobraćaja na ovom delu grada koja će trajati oko deset meseci, ali da će tome prethoditi završetak radova na železničkim mostovima u Lošinjskoj i u produžetku Bajnatske, pa će ova dva mosta preuzeti opterećenje saobraćaja u centru grada.
Pretpostavlja se da će radovi na rušenje otpočeti na proleće sledeće godine, iako su već u toku radovi na izgradnji buduće brze pruge Beograd-Budimpešta.
Dveri ocenjuju da rok za izvođenje radova na izradi podvožnjaka od deset meseci nije realan.
“Ako imamo u vidu da se radovi odvijaju izuzetno malim intenzitetom, da imamo svakodnevna kašnjenja radova zbog kašnjenja u plaćanju podizvođača od strane kineske kompanije, po saznanjima od samih podizvođača. Kasnilo se mnogo i sa izradom podvožnjaka u Balkanskoj ulici”, smatraju.
Napominju da su čelnici lokalne samouprave prvo mogli zahtevati da se u dinamici izvođenja radova prvo urade neophodni infrastrukturni radovi koji će omogućiti rasterećenje saobraćaja pa tek onda zatvarati saobraćajnicu koja je najopterećenija u gradu.
“Grad bi morao zahtevati da se omogući za saobraćaj bar jedna kolovozna traka u toku izvođenja radova na podvožnjaku”, ocenjuju.
Prema njihovom mišljenju, nesporna je važnost železnice i ove pruge koja mora da se završi što pre, ali uz jedan drugačiji pristup projektu od strane vlasti.
“Sve je moglo da se reši i da se uz nesmetano izvođenje radova ne desi saobraćajni kolaps”, navode Dveri.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.