Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić na vanrednoj konferenciji za novinare u Vladi Srbije obratio se javnosti sa saopštenjem da podnosi ostavku na mestu ministra.
„Prošao je Dan žalosti u Srbiji povodom strašne tragedije u Novom Sadu. Nisam se do sada oglašavao povodom ovoga zbog pijeteta prenma žrtvama.
Ostavku sam ponudio istog dana predsedniku vlade Srbije a svoju nameru saopštio sam predsedniku Republike. Sutra ujutru ću zvanično podneti ostavku na mestu ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Kada Skupština konstatuje ostavku prestaću da budem ministar“.
Vesić je kazao da Ministarstvo nema ni trunku odgovornosti za tragedidju koja se dogodila.
„Siguran sam da će to da pokaže i istraga. Prvi sam se odazvao pozivu Tužilaštva. Ostavku ponosim jer želim da pokažem da postoji moralna odgovornost, ali krivicu ne prihvatam“, kazao je Vesić.
On je pozvao Tužilastvo da utvrdi ko je odgovoran.
„Trpeo sam svih ovih dana uvrede i napade onih koji skupljaju političke poene, onih koji su smejali fok sam gutao knedle tog strašnog dana kada sam video tela izvučenih iz ruševina. Ja i Ljjudi koji rade sa mnom plačemo i danas“, kazao je Vesić suznim glasom. I dok sam živ plakaću za njima, iako nemam dece nema pravo niko da upire prstom u mene da sam kriv za njihovu smrt.
Ostavku podnosim klao odgovoran čovek svestan da ovo nije smelo da se dogodi. Moral podrazumeva pravednost a pravednost je da odgovaraju oni koji su krivi a ne da se optužuju nevini.
U politiku sam se vratio zbog Vučića i biću tu za njega“, kazao je Vesić dodajući da je ponosni član SNS.
Izrazio je zahvalnost Vučiću i kazao da će mu uvek biti na raspolaganju.
On je novinarima pročitao hronologiju izdavanja dokumenata za projektovanje i rekonstrukciju Železničke stanice u Novom Sadu.
9.10.2017. Infrastruktura Železnice dala je projektni zadatak Saobraćajnom institutu CIP za izradu idejnog projekta.
„Od tada, pa i kasnije u svim dokumentima, konstruktivne intervencije na postojećoj betonskoj nadstrešnci nisu bile predmet konstruktivne rekonstrukcije“, istakao je Vesić i tako potvrdio ono što je prethodno saopštilo javno preduzeće Infrastruktura železnice Srbije, a kasnije ponovio i predsednik Aleksandar Vučić.
27.2.2018. potpisan je ugovor o izradi idejnog projekta između MGSI i Saobraćajnog instituta CIP.
7.7.2018. potpisan je komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji železnice na teritoriji Republike Srbije. Izvođač je konzorcijum kineskih kompanija China Railway International Company i kompanija CCCC.
Investitor je Infrastruktura železnice Srbije, a finansijer je MGSI.
U periodu od 16.4.2020. do 30.9.2021. MGSI izdaje lokacijske uslove za ovaj projekat.
6.8.2020. republička Reviziona komisija daje izveštaj o stručnoj kontroli idejnog projekta koji je pre toga uradio CIP.
21.4.2020. potpisan je ugovor o projektovanju između izvođača, koji se osim izgradnjom bavi i projektovanjem, i CIP-a kao podizvođača.
21.10.2021. Zavod za zaštitu spomenika kulture Novog Sada dao je konzervatorske uslove.
28.10.2021. uređan je konačan izveštaj o tehničkoj kontroli projekta za građevinsku dozvolu od strane kompanije Cestra (CeS.TRA) koju je trebalo da angažuje Infrastruktura železnice Srbije.
2021. urađen je projekat za građevinsku dozvolu.
26.10.2021. izdata je građevinska dozvola.
12.8.2022. data je saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture na urađen projekat za izdavanje građevinske dozvole.
Vesić je rekao da su svi dokumenti koji su se ticali projekta izdati pre nego što je on postao ministar i da je u njegovom mandatu urađen samo konačan projekat za izvođenje radova, za koji je rekao da ga čak ni ne odobrava Ministarstvo na čijem je čelu.
„Izvođenje radova su kineske kompanije, nadzor Utiber i Ežis (Egis), a investitor prema ugovoru Infrastruktura. Ministarstvo je bilo finansijer“, kazao je Vesić u obraćanju medijima.
Istakao je da je javno želeo da pročita ovu hronologiju, ne da bi upirao prstom na nekoga, već da bi pokazao „da kao ministar nisam doneo nijedan jedini akt koji bi mogao da ima uticaj na krajnje ishodište ovog projekta“.
Istakao je i to da je pre nesreće podneo inicijativu da se uradi zakon o održavanju infrastrukture, pošto se infrastrukturni objekti ne održavaju. Dodao je da se nada da će to završiti onaj ko ga bude nasledio.
Konferenciju je završio izrazima saučešće porodicama stradalih i otišao bez odgovaranja na pitanja novinara.
Podsetimo, predstavnici opozicije zatražili su da, nakon nesreće u Novom Sadu, kada se srušila nadstrešnica na Železničkoj stanici, da ostavke podnesu svi odgovorni za tu tragediju.
Oni su postavili pitanje da li je zgrada Železničke stanice imala upotrebnu dozvolu 19. marta 2022. i 5 jula 2024. godine, kada je svečano otvorena rekonstruisana zgrada.
Ocenili su i da je 14 ljudi poginulo „zato što niko nije odgovarao za ‘Ribnikar’, Dubonu, Malo Orašje…“
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.