Još jedan igrokaz sa lošom režijom, lošim glumicima i veoma lošim dijalozima – tako je marketinški stručnjak Igor Avžner ocenio jučerašnji, kako je rekao, „namešteni dijalog“ Aleksandra Vučića sa građanima Malog Zvornika. Da je Vučić hteo da čuje šta misli narod, dodaje, čuo bi 40.000 ljudi koji su mu svoje mišljenje dali ispod prozora.
„Naravno, ja sam siguran da on to ne bi radio, da mu nije rejting u slobodnom padu. Već smo videli da je po pojedinim tabloidima pisalo ‘Vučić sam protiv Vlade povodom Rio Tinto‘. To im je klasična izlazna strategija – ‘oni bi kao da kopaju, a mi im kao ne damo’“, ocenio je Avžner.
Vučić će, pretpostavlja, sada kao Tito 1968. reći da je „narod u pravu“.
On podseća da je „sve sada stavljeno pod kapu Rio Tinto“, ali da to nije jedina kompanija pod znakom pitanja u Srbiji, te navodi Dandi, Ziđin i druge.
„Pretvoriti plodnu Srbiju u rudnike, mislim da je potpuno besmisleno, a većina naroda, naročito oni koji nemaju mogućnost da dobiju prave informacije, jer su ograničeni na nacionalne frekvencije, nažalost jednostavno ne znaju o čemu se radi“, rekao je Avžner.
„Kao trčanje Marka Đurića po RTS-u“
Navodi kao primer par koji je na jednoj televiziji navodno slučajno sve najlepše ispričao o litijumu, što ga je, kaže, neodoljivo podsetilo na trčanje Marka Đurića na RTS-u.
„Slučajni prolaznici“😂 u Malom Zvorniku…pa ovi nisu normalni šta rade plačem, kakvi idioti 😂😂😂😂 pic.twitter.com/f82Jr8Htwi
— Vladimir Gvoic (@vladavladaRS) August 14, 2024
„Kad se to toliko tupavo prezentira i namesti, čak je i najvećim biračima jasno o čemu se radi. Jednostavno se oseti da li je neko iskren ili ne, naročito pred kamerama“, kazao je on.
Međutim, smatra da njegova ciljna grupa to uglavnom ne može da prepozna.
„Njegovi birači boluju od zaborava“
„Malopre sam naišao na transparento ‘ako bolujete od zaborava, letujte u Hrvatskoj’. Njegova ciljna grupa boluje od zaborava. Od tablica Kosovske Mitrovice koje ne postoje, kosovskih tablica koje prolaze kroz Srbiju, Gazivoda koje više nisu naše… Njegovoj ciljnoj grupi možete da prodate šta god hoćete, jer im je samo dovoljno da vide ‘mesiju’ i verovaće svemu što on kaže“, ocenio je.
Između njih i „nevernika“ koji mu a priori ne veruju, postoji i grupa između.
„To je segment koji njega može da brine, segment koji mu je možda bio naklonjen, ali počinje da razmišlja upravo zbog litiuma, zbog dece, zbog bolesti… Ne bi on išao zbog svoje ciljne grupe na turneju, da troši svoje vreme u tome da sluša građane“, rekao je Avžner.
Vučić – „veliki Palma“
Vučić takođe delegiranjem ko će šta da uradi poručuje da je „veliki Palma“, smatra Avžner.
„To je Palmino ‘tri hiljade za gospođu’ Vučić je, naravno, na mnogo višem nivou, pa je u mogućnosti da izdvoji iz budžeta, ti ćeš ovo, ti ćeš ovo, a mi znamo kakva je bila priča i ono svoje vreme oko Josipa Broza. Ti to, ti to, pa su ga nazvali Tito. Prvo, to je van svakih ustavnih ovlašćenja. Drugo, ne može on da raspolaže tako novcem iz budžeta, a nikomu nije to odobrio“, navodi on.
Ustavni sud, napominje, ćuti jer ne postoje institucije koje rade.
„Vučić ne može više da priča da litijum nije štetan, narod vidi šta se dešava“
Avžner ocenjuje da mi živimo u sistemu „obrnute piramide“, gde je uporišna tačka Aleksandar Vučić.
„Piramida se non-stop klima i balansira. Ovo je, rekao bih, na našu sreću, verovatno trenutak kada ta uporišna tačka nije toliko sigurna. On više ne može da balansira tu priču da litijum nije štetan. Narod vidi šta se dešava. Na protestu sam primetio oko 20 odsto ljudi za koje bih rekao da e podudaraju sa mnom, dok je 80 odsto ljudi bila neka druga ekipa. Najmanji zajednički sadržalac u celoj toj priči je ‘nećete kopati’“, navodi on.
„Ne sluša on drugog, već plasira svoje informacije“
Upitan o reakciji Vučića na analizu doktorke Sakan, Avžner napominje da Vučić svoje medijsko vreme koristi ne da bi slušao nekoga, nego da bi plasirao svoje informacije najširoj publici.
„Mi smo toliko pretrpani informacijama, da se svaka pojedinačna informacija mnogo kraće pamti, nego opšti utisak. On uvek pravi tu dramu i kad je nema, zato što mu to odgovara. On to zna, stalno usavršava i vidi se da on uči i napreduje, ali to se sve lakše i lakše čita. Ljudi već prepoznaju, ne na racionalnom, nego na emotivnom planu, da je to više manje sve foliranje“, kazao marketinški stručnjak.
Izvor: N1
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.