Ko je bio Imre Farkaš, arhitekta koji je projektovao Železničku stanicu u Novom Sadu?

Ostavite komentar


  1. Mnogo zgrada iz vremena 60. tih je neophodno renovirati, jer će se inače ovakve nesreće ponoviti. Zgrada je izdržala 60 godina, ali je bilo neophodno proveriti sve pre rekonstrukcije. Stručnjaci nisu uradili kako treba.

  2. Nažalost, tragedija koja se dogodila s nadstrešnicom postavlja pitanje o kvalitetu izgradnje i održavanja javnih objekata.

  3. Архитетка Фаркаш је и тада Брозу оспораван, а то што је оставио све те тоне бетона да висе људима изнад главе најбоље говори о његовој стручности! Наказни брутализам Брозове епохе се поклапа са мизерија званом СФРЈ и ове данашње накалемљене метастазе АВ система, као и данашња хемороидна српска архитектура проистичу из тог злог доба.

  4. Vucic je kriv botovi, on je profitirao od ove nastresnice, u sve se ugradjuje, a vi ste ucesnici u zlodelu

  5. Bio je neko, Farkash ili bilo ko, ko je napravio nesto, i to je trajalo decenijama!!! Kao pruga u Apatinu koju je napravila Marija Terezija koja je letos damontirana?!? Protok robe je tada bio 100 puta manji nego sada! I , onda je u Apatinu ugaseno 10-15 firmi i pruga je demontirana?!? Hvala Mariji, i slava onima koji su je demontirali!!! Potpis… Mirko Guzvica, bivsi otpravnik vozova. Sta rechi???

  6. Bravo za „Danas“To je profesionalno novinarstvo!
    Svaka čast!

  7. Sjajan arhitetka,sjajan objekat stanice koja je bez problema funkcionisala 60 godina a ona ova kriminalna,korumpirana sekta preote vlast,pretvori Srbiju u kinesku koloniju i tragedije pocese,nekaznjene naravno.

  8. U ovom nadahnutom opisu vam je promakla bizarna cinjenica da je „njegova“ stanica ubila 14 neduznih putnika. Smisliti onakvu nadstresnicu, sta god da su genijalci iz SNS u medjuvremenu uradili, je van svake inzenjerske logike.

  9. Naṣ̌a tragedija je u tome ṣ̌to smo mi pre 60 godina imali 20 puta manje inženjera, neuporedivo manje tehnike i mogli smo da projektujemo i izgradimo objekat koji je služio 60 godina a onda dođu stručnjaci i pobiju svoj narod.

  10. Farkaš je to projektovao sa verom da će se to redovno i održavati i pregledati jer zub vremena čini svoje. A naš stari običaj je da čekamo da se nešto desi da bi krenuli u redovno održavanje.

  11. Botovi pred Boga cete morati. A vlast pred narod i sud za ovo ubistvo u Novom Sadu.

  12. Ostavite „MAJSTORE“ na miru…ti inzenjeri i majstori iz 60.tih i jesu MAJSTORI NA KUB za ove danas sns kalfe i pocetnike. Jedini krivci su ovi sto su radili rekonstrukciju prije par godina…a, jesu i uradili. Treba ih sve u zatvor, precednika prvog. Istjerati kineske firme i nestrucne sns kadrove i problem rijesen. Imamo mi i dalje dobrih inzenjera i majstora.

  13. Novosađanin, Danas se nije bavio krivicom-pročitaj tekst ponovo- već ko je izradio projekat i kakvi su to ljudi bili

  14. Tekst koji je Danas objavio nije se bavio krivicom-pročitaj ga ponovo- već delom i čovekom koji ga je izradio

  15. Za osam meseci završili izgradnju stanice! Tri godine se slomiš od rada i nikako da završe rekonstrukciju.E,sada su je baš sredili.

  16. Jakove, ako se budemo oslonili na tvoju istragu, biće završena kao i Doljevac i Helikopter i Jovanjica. Malo se vi botovi javljate posle ove katastrofe ili ste i vi shvatili o čemu se radi.

  17. neznam cemu komentari da Danas pokusava da pronadje krivca kada se tekst bavi iskljucivo biografijom arhitekte objekta. Prlikom izgradnje svakog objeta struka radi sve neophodne projekte za ono sto projektuju i ti objekti su sa te strane bezbedni a sto novi strucnjaci dozvoljavaju nadogradnju objekata,izmenu fasada i sl. to je u svakom slucaju rizik jer to predstavlja dodatno opterecenje koje nije obuhvaceno projektom. Naprimer : terasa na stambenoj zgradi je projektovana da izadje stanar,uziva u pogledu i odmori na svezem vazduhu,kada neko terasu zastakli,pa na nju stavi ,zamrzivac,bure kupusa,saksije sa cvecem,krevet i ko zna sta jos dodatno je optereti i netreba se iznenaditi ako ista popusti ali nazalost o tome niko ne vodi racuna.isto i sa klimama a onda kriv projektant?

  18. Krivi su Tito i komunisti (kao i uvek), dali stručnim ljudima i domaćim firmama da urade posao. Sramota.

  19. Зграда је скјајно пројектована, оригинално и функционално, за пример и историју српске архитектуре.
    То с љубомором и саплитањем способних и даровитих је типична српска прича, до данас.

  20. „Архитетка Фаркаш је и тада Брозу оспораван, а то што је оставио све те тоне бетона да висе људима изнад главе најбоље говори о његовој стручности! Наказни брутализам Брозове епохе се поклапа са мизерија званом СФРЈ и ове данашње накалемљене метастазе АВ система, као и данашња хемороидна српска архитектура проистичу из тог злог доба.“

    Aha a da je kojim slučajem Draža pobedio 1945-te i da je se identnična stanica izgradila pod patronatom istog tog Draže, tada toliki betoni verovatno ne bi bili predmet Vaše kritike…

  21. SFRJ je pojam gradnje za ove danas. To je bilo i na daleko poznato, po svetu. Kako je nadstrešnica pala baš sad, posle naprednjačkih radova? Samo idioti mogu ono vreme da krive za ovu tragediju. U doba SFRJ svaki projekat ima imenom i prezimenom svog tvorca, a danas? Mi ne znamo ko šta projektuje, jer rade neki diletanti. A posledice su očigledne.

  22. Arhitekta nikad nije kriv. Njegova uloga je da predloži izgled objekta, a gradjevinski inženjer računajući statiku objekta utvrdi da li je to izvodljivo ili ne.

  23. ..a eksperti za finansijsko cerupanje iz javnih radova.. e u njima treba traziti krivca..povlascene novokomponovane firme za nadzor pod starateljstvom cara Vucic-a i cara Orbana teba traziti krivce ..sram ih bilo..

  24. U vreme SFRJ naši građevini i projektanti i izvođači su bili veoma cenjeni u celom svetu.Postovala se struka, kvalitet i znanje. A danas važno da glasas za Vucica i sve ti je oprošteno, važi ti se kupljena diploma i čeka te zagaeantican posao. Posao sam biraš bez obzira da li stručan ili nisi. Važno je da Vučić samo ostane vlast sa svojim radikalima

  25. @Брозов Шехид
    Kako te nije stid da uopste spominjes nekoga koji ima sa ovom tragedijom isto toliko koliko i tvoj deda ili otac.Dali imate iole ljudskosti kad pisete ovakve gluposti?U Titovo vreme je bilo vise reda i odgovornosti,sto e ne moze reci za sadasnju vlast,koja je unazadila drzavu za barem 50 god.A tebi odmah na pamet pao Tito!Vidi se kojeg si obrazovanja kada mozes tako nisko da padnes,bas kao i vodeci faktor u drzavi.
    Sadasnja vlada koja deli tendere po politickom opredeljenju,i familijarnim vezama,koji neznaju vise sta poseduju,dok obicni ljudi sastavljaju jedva kraj sa krajem.Tu zaviri (ako smes) i naci ces odgovor a i krivca za zeleznicku stanicu u N.Sadu.Porodicama nastradalih izrazavam najiskrenije saucesce,a povredjenima sto brze uspesan oporavak.

  26. Tko je inženjer za prometnice koji je projektirao rekonstrukciju, to je PRAVO PITANJE? A još PRAVOJE tko je njega zaposlio da projektira renovaciju zgradu željeznice????

  27. Tko je inženjer za prometnice koji je projektirao rekonstrukciju, to je PRAVO PITANJE? A još PRAVIJE tko je njega zaposlio da projektira renovaciju zgrade željeznice????

  28. Najpre su uklanjanjem (bez ikakve provere) prednapregnutih betonskih kocki koje su bile SIDRA za zatege (u koje se sada svaka šuša razume) – pa tIme i KOTRATERET MASIVNOJ NADSTREŠNICI – koja je pak držala u spregu (po zamisli Matovića) čime je legenda Farkaš bio oduševljen – čitavu rebrastu konstrukciju krova – ne samo nad salom – nego kako se vidi i nad administracijom !?! Genijalno rešenje – šta reći a ne zaplakati – kao za ljudskim žrtvama !?! Ukratko – cela stanica je sada kao kula od karata – i nužno je kontrolisanim (miniranjem) urušiti je u njen gabarit – i očistiti teren – onako kako je Omerta za 12 sati UKLONILA DOKAZE … Posle toga …. Da se ja pitam – ponovio bih ceo postupak Farkaša i Matovića – koji su Stanicu 1964 IZGRADILI ZA 8 meseci – jer je to najmanje što DUGUJEMO ovim legendana koji su proslavili jugoslovensko građevinarstvo – zajedno sa Brankom ŽEŽELJEM – koga sam imao čast da upoznam …

  29. Vrhunsko arhitektonsko delo. Ali nije bilo predvidjeno da ga odrzavaju podizvodjači podizvodjača, a njima upravljaju polupismeni sa kupljenim diplomama.

Ostavite komentar


Politika

Dragan Đilas sa Brankovog mosta za Danas o daljim protestima: Borba će se nastaviti 9

Dragan Đilas sa Brankovog mosta za Danas o daljim protestima: Borba će se nastaviti

"Mi smo stajali, ljudi su sedeli u kolima, niko nije reagovao negativno. Svi znaju da je ovo zbog 15 mrtvih ljudi koji su ubijeni i da je ubistvo posledica korupcije, bahatosti, arogancije, nestručnosti, da je to nešto što može svima danas da se desi", poručio je sa blokade Brankovog mosta narodni poslanik i predsednik SSP-a Dragan Đilas, upitan da prokomentariše navode vlasti da se protestnim aktivnostima opozicije društvo uvodi u anarhiju.

Naslovna strana

Naslovna strana za 22. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Šelić Marčelo, pisac i muzičar

Čitam Danas zato što nisam od juče, a i vrlo sam zainteresovan za sutra.