Jovanović: Sumnjivi tenderi Gorana Vesića za turske autobuse

Ostavite komentar


  1. Od Ikarusa, koji precesto menja vlasnike ne moze see ocekivati tolika isporuka autobusa.
    Kineski proizvodjac ce isporuciti elektricne autobuse sto Ikarbus za sada ne proizvodi. U narednom periodu ako bude sve u redu i u Ikarbusu ce se povecati proizvodnja i proizvodice se elektricni autobusi pa ce situacija biti povoljnija za srpskog proizvodjaca.

    1. Neverovatan je komentar ovog gospodina koji se potpisao kao Miodrag iz Peći.
      Razložan, neostrašćen, kulturan. Ili komentator nije stranački aktivista koji po naređenju komentariše kritiku vlasti, ili, ako ipak jeste stranački aktivista (bot) to radi na šokantno visokom nivou. Ako jeste stranački aktivista, odmah da ga uzmu u vrh stranke. Sa ovakvim komentaima ne bi bilo protesta a Srbija ne bi bila duboko podeljena i međusobno oštro zavađo zemlja.

      1. Komentarisao samo ono za sta sam konpetentan (40 good. rada u saobracaju) ili sto me licno tisti kao interno raseljeno lice proterano sa KiM. Vise puta sam ponovio da nisam niciji bot i da sam i bio i za Djindjica, i za Tadica i sada sam za Vucica jer su zeleli za vreme svog mandata da rese Kosmetski Gordijev cvor. Protiv sam svega onog sto srpske lidere sprecava da sada i odmah, skunu Kosmetski problem sa dnevnog reda. O tome kako bi to po meni izgledalo vise puta sam pisao.

        1. A pre Đinđića ste bili za Slobu. Što će reći vi ste pragmatičan čovek. Uvek uz onog ko je na vlasti.

        2. Miodrag je bio cuveni setac na peckom korzou. Zato je on najrelevantniji da prica o saobracaju. A jedno je vreme je bio i vozac kod Bogoljuba Karica, tako da ga licno predlazem za Ministra Saobracaja. I posto voli svaku vlast, predlazem da na toj funkciji bar 5 mandata. Kao Rasim Ljajic.

          1. Taman pohvalih Miodraga iz Peći zbog neostrašćenosti njegovog komentara a brzo su se javili i ovi drugi – sa ostrašćenim i zlobnim komentarima.
            Ako je čovek napisao da je bio i za Đinđića i za Tadića a sada je za Vučića onda možda on vidi izvestan kontinuitet njihovog zalaganja za razrešenje Kosovskog Gordijevog čvora koji stranačarski ostrašćeni komentatori ne vide.Voja i Stranac u noći mu prebacuju da je bio uz svaku vlast – a ne primećuju da Miodrag iz Peći nije pomenuo Vojsilava Koštunicu. Postoji u stavu prema Kosovu jedan kontinuitet između pomenute trojice a u koji se Koštunica ne uklapa. Ali, iz strančarske perspektive se to ne vidi.

    2. Sa ovakvim komentarima ne bi bilo protesta a Srbija ne bi bila duboko podeljena i međusobno oštro zavađena zemlja.

      1. šta znači minimalna kubikaža motora to je samo jedan od spoljnih karakteristika motora ,maksimalni moment je tu važan….

    3. to bese ona fabrika moja ce proizvoditi mercedese, na struju. U narednom periodu, ccc

  2. Naravno ispitati, ali je Solaris bila vasa pljacka nevidjenih razmera. Najskuplji najnekvalitetniji autobusi ikada na ulicama. Dovoljno je reci da su to vozila bez amortizera. Obicne taljige u kojima je nemoguce procitati 1 red teksta u knjizi, novinama, telefonu jer vam se bukvalno oci tresu, ne ruke. Da ne pominjemo enormnu cenu 2-3 puta vecu nego sto se sada pominje za ove. Pa da je ispraznjena kasa za to u periodu par meseci posle izbora do dolaska druge vlasti. Poslednja pljacka. O povratnim informacijama iz servisnih pogona da ne pricamo. Nekvalitet, kvarovi kojih nikad nema kod drugih autobusa, preskupi delovi…

    1. Solarisovi autobusi su upravo najfunkcionalniji autobusi koji se nalaze na ulicama Beograda.To zna svako.ko se vozi tim autobusima, sto ne vazi za zlonamerne i krajnje tendenciozne rezimske botove.

      1. Pogledaj koja je procedura potrebna da bi ušao neko u kolicima. Ti autobusi ne bi prošli NIGDE U EU

        1. To nije problem sa autobusom vec sto smo trazili takvu opremu. U Evropi taj isti Solaris ima ili automatsku rampu, ili se zapravo vodi racuna o njoj i o kljucu pa nije potrebno vise od 5 sekundi da se ista otvori i zatvori. MAN, Solaris pa 50 praznih mesta pa ostali autobusi. A ovaj tender je katastrofa. Prvo po opremi autobusi ce biti losiji i od IK. Slabi motori u spicu nece moci da isteraju, recimo, sa Cukaricke padine do Trgovacke. Uz nase odrzavanje nece ti busevi izdrzati vise od 2 godine.

          1. E pa u našim Solaris busevima ne treba 5 sekundi nego barem 5 minuta. Očigledno je da su imali na zalihama te verzije koje nema šansi da „utope“ igde u EU, pa su ih uvalili nama. O motorima ne pišem, jer nisam upućen. Ali je ovo toliko očigledno.

    2. Ne razumem komentar. Ili se ne vozimo u istim Solarisima. Ili je nesto drugo u pitanju.

      1. Ma vozimo se mi u istim autobusima. Samo sto jedni po zadatku brane preskupe i nekvalitetne solarisove autobuse i debelu proviziju onoga ko ih je uvezao.

        1. Verovatno se zato sto su nekvalitetni voze po vecim gradovima Evrope kao sto su Minhen, Atina, Berlin, Dubai. Takodje Solarisi osvajaju stalno brojne nagrade, npr. Bus and Coach of the Year 2017. Ali nisu za Beograd, nama treba tenk koji ne treba odrzavati, koga je moguce izlupati po ulicama svakodnevno, koji moze da ponese 500 ljudi u spicu. Ista prica je bila i za CAF tramvaje, kao losi su. U medjuvremenu, kupila ih Budimpesta, Amsterdam, Oslo, nekoliko Belgijskih gradova, Antalija, a skoro su poceli da se prave i za Juznu Ameriku. Ali sta oni znaju, pa valjda smo mi najpametniji po pitanju svega…

      2. Ovi žuti, zglobni,ima ih na linijama 16,17, 95, 18… Ovako mi izgledaju dobri, kažem ne znam tehničke karakteristike, ali NEMAJU SPUŠTANJE kada se otvore vrata, a platforma za kolica je obična limena ploča na preklop, koju vozač mora pajserom da podiže i nabacuje na ivicu trotoara da bi napravio most, pa da je posle takođe podiže i vraća unutra.
        Možda je taj sistem dobar u odnosu na recmo pre 30 godina, kada nije bilo nikakvog sistema, ali samo kažem da NEMA ŠANSE DA SU TO POLJACI MOGLI PRODATI IGGE U EU.

    3. Gospodine , toje zbog put a ne autobusa . Sta vredi nov autobus , akoje ulica , puna rupa ?

    4. kvalitet autobusa koje nabavlja beogradsko preduzeće, ali mogu da prokomentarišem činjenicu da beograđani još uvek imaju gradsko preduzeće koje se bavi prevozom putnika umesto da se isključivo bave izborom prevoznika. Prevoz putnika nije komunalna delatnost i neshvatljivo mi je, osim sa muljačke strane, da grad ulazi u nabavku autobusa. Imamo savršen Zakon o javnim nabavkama, pa daje mogućnost da se izaberu prevoznici koji imaju autobuse sa klimom i automatskom rampom po adekvatnoj ceni, a istovremeno ostavlja i mogućnost da kupiš loše autobuse po visokoj ceni u odnosu na kvalitet. Naše tužilaštvo spava dok se tenderi nameštaju, pa je sve lako sprovodljivo. Gradski prevoz nije isto što i gradski vodovod i kanalizacija i ne postoji razmuno opravdanje zbog čega beograđani imaju gradsko saobraćajno preduzeće, osim da služi za prepucavanje ko je kako prošao sa javnom nabavkom koju sprovodi. Dok se političari prepucavaju kome su ruke u medu bile do laktova, a ko je zaronio do ramena mladi beže iz odavde, jer žele čiste prste.

    5. Gospodine, slažem se sa vama, GSP-ovi Solaris autobusi su sada u lošem stanju jer su im propali amortizeri a niko ih ne zamenjuje. To ne znači da su ti autobusi sami po sebi loši – naprotiv, Solaris autobusi su prošle godine proglašeni za najbolje u Evropi. Amortizer je deo koji na svakom vozilu traje najviše 5 godina i onda se menja. Kod nas, ovi autobusi voze već gotovo 10 godina bez pravilnog održavanja i naravno da su počeli da propadaju. Što se tiče pljačke o kojoj govorite, Đilasova uprava dobila je kredit za nabavku ovih autobusa od Evropske banke, a u uslovima za dobijanje tog kredita stajalo je da proizvođač mora da ima najmanje 4 miliona proizvedenih vozila, što Ikarus nije mogao da ispuni. Svejedno, niko nikoga nije opljačka ni prevario, dobili smo veoma kvalitetna vozila, naše je bilo samo da ih održavamo, što nismo radili.

      1. solaris zglobni autobusi su u saobraćaju preko 20 sati dnevno i pravo je čudo kako jo uvek rade sve ove godine …

    6. Solaris je upravo suprotno, nešto najbolje što se vozi po ulicama Beograda.
      Najstariji Solarisi još malo preko mesec dana navršavaju 6 godina i ulaze u 7 godinu kao novi. Stanje enterijera, eksterijera, motora, transmisije je kao da su juče došli. Razlika je što se u Solaris ugrađivalo samo najkvalitetnije, počev od zgloba, vrata, klimatizacije….
      To što se ljudi žale na neudobnost jednostavno tako je na svim niskopodnim vozilima sa niskoprofilnim pneumaticima. Viši profil pneumatika znači daleko veću udobnost.
      Visoka cene Solarisa opet laž, uporedite Ikarbus i Solaris i vedećete jako malu razliku u ceni. A ogromnu u kvalitetu. Ikarbus star par godina izgleda kao groblje, sa ispucalom karoserijom i podnom oblogom. Taj autobus je zreo za remont posle 3-5 godina eksplatacije.
      Cene delova ??? Ikarbus i Solaris imaju veliki broj identičnih delova, elektronika, kočnice , II i III osovina itd. Tako da i ta glupa priča pada u vodu.

      Dajete GSP dovoljno sredstava za rad i imaćete vrhunski održavane autobuse.

    1. Domaće je domaće, godinama smo se vozili u Ikarbusovim autobusima i ništa nam nije falilo. Sada je izgleda provizija u pitanju pa zato ništa što je domaće nije dobro.

  3. Niste kupili 157 autobusa od Ikarbusa, vec samo 57. Ik218 2012 godine i Ik218M 2013. Ostalo su kupili privatnici prevoznici, a vi kao grad ne kupujete njima autobuse, vec oni sami kupuju

  4. Prevaranti o prevarama, lopovi o krađi a dobri ljudi misle o dobru pa svako tu može da se pronađe.

  5. zašto me reči vesić i lopovluk u istoj rečenici više ne iznenađuju : )

  6. Neverovatan broj botovskih komentara na ovu temu govori o tome koliko ih ova tema zulja i kako bi tuzilastvo ovaj tender moralo pod obavezno da istrazi.Svima savetujem da ako vec citaju komentare jos jednom procitaju i ovo saopstenje gde imamo jasne naznake da je sumnjiv tender u pitanju:“da je kompanija proizvela 4000 autobusa u prethodne 3 godine“,“ekstremno kratki rokovi za isporuku“,“nametnuta kubikaza motora“i na kraju „sredstva obezbedjena iz komercijalnih kredita“.Moze vam se svidjati i ne svidjati Narodna stranka,mozete kritikovati rad prethodne vlasti-ciji je jedan od bitnih funkcionera bio i Vesic, da ne zaboravimo taj veoma bitan detalj,ali sada imamo ovu vlast i ovde su stvari prilicno jasne

Ostavite komentar


Politika

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ognjen Radonjić, profesor

Iz Danasa u bolje sutra.