Kako se Nebojša Čović pre 20 godina zalagao za izmeštanje železničke stanice i spuštanje Beograda na reke? 1Foto: Beta/Milan Timotić

Tadašnji kandidat za gradonačelnika Beograda Nebojša Čović, a današnji predsednik KK Crvena zvezda, još pre 20 godina zalagao se za izmeštanje glavne železničke stanice.

Strani investitori iz Nemačke i Izraela, prema njegovom pisanju tada, pokazali su veliko interesovanje za prostor koji bi se oslobodio izmeštanjem koloseka uz reku.

„Beogradski železnički čvor je problem bez kojeg ne može da se reši saobraćajna problematika i bez kojeg glavni grad ne može da realizuje projekat spuštanja Beograda na reke“, napisao je 2004. godine Čović za Danas.

Taj pristup, kako je naveo, sadrži nekoliko potprojekata.

Jedan od njih je podzemna železnička stanica Vukov spomenik, koja je već bila završena.

Drugi je vezan za izgradnju teretne stanice na Karaburmi, a treći za izgradnju tehničke stanice na Novom Beogradu i u Zemunu, dok je četvrti vezan za izgradnju niza stanica od Stare Pazove do Resnika.

Peti je vezan za izgradnju duplog koloseka od Beograda prema Pančevu.

Kako se Nebojša Čović pre 20 godina zalagao za izmeštanje železničke stanice i spuštanje Beograda na reke? 2
Foto: Screenshot/Danas

„Naravno, tu je i izgradnja železničke stanice Beograd Centar, poznatije kao Prokop, koja podrazumeva izmeštanje sadašnjih koloseka koji idu pored reke i Glavne železničke stanice“, napisao je Čović pre 20 godina.

On je najavio i da zgrada te stanice, za koju smo svi emotivno vezani i koja nas podseća na divna vremena mladosti, putovanja i bezbrižnog života, treba da bude pretvorena u Muzej železnice.

Čović je istakao da bi taj projekat mogao da se realizuje uvođenjem stranih investitora koji su već pokazali interesovanje.

Kompletna digitalna arhiva svih brojeva Danasa od 1997. do danas dostupna članovima Kluba čitalaca Danasa na portalu klub.danas.rs.

Otkrio je da je reč o nemačkim i izraelskim kompanijama, koje su tražile da dobiju mogućnost izgradnje 50 hiljada kvadrata poslovnog prostora u prvoj fazi koncesija, a u drugoj fazi još 100 hiljada kvadrata.

On je dodao i da je do tog trenutka u beogradski železnički čvor uloženo 900 miliona dolara i da je neophodno još 250 do 300 miliona dolara kako bi obe faze bile privedene kraju.

„U pitanju je vrlo važna i rentabilna investiciji za Beograd“, naglasio je Čović.

Pored toga, on je najavio da, u okviru potprojekata, treba da se izgradi železnička zaobilaznica oko Beograda, pošto je od izuzetne važnosti da opasne materije ne idu kroz centar Beograda.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari