Kako su pre 20 godina Đilas, Šaper i Krstić vodili kampanju Borisa Tadića? 1Foto: EPA/SASA STANKOVIC

Današnji predsednik Stranke slobode i pravde (SSP) Dragan Đilas pre 20 godina dao je intervju listu Danas kao politički direktor kampanje Borisa Tadića i pričao o marketinškim tajnama izborne pobede.

Dragan Đilas je u toj kampanji učestvovao zajedno sa još nekoliko tadašnjih Tadićevih prijatelja iz sveta marketinga, kao što su Srđan Šaper i Nebojša Krstić.

Đilas je u kampanji bio kao vlasnik ugledne marketinške agencije „Ovation“, a njegova uloga šefa političkog dela pobedničke kampanje, je i bio povod za ovaj intervju.

On je tada istakao da je Borisov prijatelj i da je cela ekipa radila na prijateljskoj osnovi, da tom čoveku veruje, i da zna da je pošten.

„Kao što sam prošli put verovao da je dobro da DS opstane i bude važan faktor u ovoj zemlji, tako sam i sada verovao da je mnogo važno da Boris Tadić postane predsednik. Njegova prednost u odnosu na ostale kandidate je upravo u tome što je u ovoj kampanji pričao zaista ono što misli. Nikada u životu nisam radio političku kampanju, osim ove dve za Borisa, za parlamentarne i predsedničke izbore. I neću je nikada raditi za onoga u koga ne verujem, kao što je neću raditi ni za pare“, rekao je tada Đilas.

Kako su pre 20 godina Đilas, Šaper i Krstić vodili kampanju Borisa Tadića? 2
Foto: Screenshot/Danas

On je tada rekao da kada je Tadić preuzeo Demokratsku stranku, ona nije imala skoro ništa.

„Kampanjom za parlamentame izbore Boris je došao do 500 hiljada glasova, znači ispred G17 Plus, pa je onda dobio izbore u strnci i sada za predsednika Srbije. Ono što je važno je to da se Boris Tadić u tih osam meseci ništa nije promenio. Uvek je pričao istu, svoju, priču. U Srbiji je situacija takva da oko 30 odsto glasova ima ta, da tako kažem, potpuno reformska opcija. To je DS i G17 Plus“, kazao je Đilas pre 20 godina.

On je objasnio da je to tada bila potpuno lična kampanja.

„Samo sam prvi dan rekao, ej, nemoj molim te da ti sad mi stavljamo u usta nešto što ti ne misliš. Mi možemo da ti pomognemo kako ćeš to da kažeš, da bude što razumljivije za običnog građanina. Ali, ti treba da budeš ti i on je u kampanji zaista to i bio. Pobedio je čovek koji priča ono što misli“, istakao je Đilas.

On je tada kazao da je Tadić čovek koji ima normalne nacionalne stavove.

„Neće nikad ugroziti nijednog pripadnika drugog naroda u ovoj zemlji, ali on ne beži od toga da je pripadnik srpskog naroda. U kampanji je izgurao 45 dana da mu govore kako on zna ko je ubio Đinđića, da predstavlja mafiju. Nikada nije odgovarao na to. Nije omalovažavao i vređao“, naveo je Đilas tada.

On je podsetio da je Tadić za 48 sati nakon izbora napravio dogovor sa Vojislavom Koštunicom, koji je mnogo bitan za Srbiju, a ne samo za stranke.

„Znači, čovek je dogovora. Građanima je dosta svađa. Uliva poverenje jer ne obećava kule i gradove ni 500 hiljada novih radnim mesta. On kaže da se nova radna mesta mogu dobiti samo investicijama. Hoće saradnju sa Evropskom unijom i ukidanje viza“, pričao je Đilas.

On je podelio recept za rešavanje problema iracionalog, što odbija birače.

„Imaš dve mogućnosti: jedna je da lažeš, a druga je da kažeš: Ljudi ovo je „proizvod“ koji mi nudimo. Nećemo da ulepšavamo. Hoćemo samo da vam objasnimo zašto je to dobro. E, to radimo sa Tadićem. Objašnjavamo zašto je bolji od Nikolića, Maršićanina i Karića“, istakao je Đilas.

Kompletna digitalna arhiva svih brojeva Danasa od 1997. do danas dostupna članovima Kluba čitalaca Danasa na portalu klub.danas.rs.

On se osvrnuo i na podršku javnih ličnosti.

„Miroslav Ilić je došao, rekao zašto je za Borisa i otpevao refren jedne pesme „na suvo“. To je politički marketing, ali ne bi on bio tu da ne veruje u to. Isto kao što su Vlade Divac ili Đorđe Balašević rekli zašto su za Borisa“, pojasnio je Đilas.

Ako u „proizvodu“ nema materijala, kako je dodao, on ništa ne vredi.

„Uz jak marketing možeš da proguraš svaki proizvod, ali on neće preživeti na tržištu ako nema kvalitet. Kao deterdžent koji ne pere“, kazao je.

Đilas je napravio poređenje i između marketinga nekada i tada.

„Ne mogu da se porede te dve stvari iz razloga što su, pre svega, sredstva komunikacije drugačija. Ti nekada nisi mogao da vidiš u pet popodne da ti je izlaznost slaba i da okreneš mobilne telefone, pošalješ poruke. Danas je, ipak, politički marketing deo tržišta, a onda je bio najviše zaluđivanje naroda. Mi smo još daleko od Zapada i u političkom marketingu. Ovde je firku izazvao spot gde smo mi pustili Tomu Nikolića koji je izjavio da ako sretnete Đinđića poručite mu to i to (da je i Tito pre smrti imao problema sa nogom).  Izvinite, a zašto je to prljava kampanja? Pa, niko ništa nije montirao. Čovek je rekao i mi smo to pustili. Prljavija je kampanja sa dve čaše, od kojih je jedna prljava, a druga čista“, naglasio je Đilas pre 20 godina.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari