Naprednjaci gađaju dosta široku grupu birača i to je i razlog zbog čega u prvi plan izborne kampanje „guraju“ ljude bliske širokim narodnim masama, poput Žike Nikolića i Bogoljuba Karića.
To su živopisni likovi koje prepoznaju sve grupe birača, a posebno onaj ruralniji i suburbaniji deo biračkog tela, kažu za Danas politički analitičari, komentarišući to što su zvezde prve nedelje naprednjačke kampanje upravo novinar Živorada Žika Nikolić – Šarenica i nekada tajkun, poznat po zelenoj salati, katancima i lancima, a danas biznismen Bogoljub Karić.
Đorđe Vukadinović, politički analitičar, smatra da Šarenice i Karića ne bi bilo u kampanji SNS za beogradske izbore da oni koji savetuju Aleksandra Vučića nisu procenili da su oni potrebni SNS, ne toliko da bi privukli nove glasače, već da bi učvrstili već postojeće biračko telo.“Cilj je da se oni koji glasaju za SNS ne pokolebaju, obzirom da je Vučićeva popularnost u Beogradu malo poljuljana u odnosu na ostatak Srbije“, navodi Vukadinović, dok Vladimir Pejić, direktor Faktor Plusa, smatra da naprednjaci nisu slučajno gurnuli Šarenicu u prvi plan.
„Novinar Žika Nikolić već godinama na RTS vikendom vodi emisiju koju gledaju ljudi bliski biračkom telu naprednjaka. On je prijemčiv za građane i veruju mu i to je i njegova osnovna uloga pojavljivanja na naprednjačkim tribinama. Mislim, ipak, da je uloga ljudi koji nisu iz sveta politike malo precenjena, jer oni mogu biti simpatičniji i voljeniji, ali se ne ponašaju kao političari i ne mogu baš mnogo da povećaju rejting, ali svakako ne mogu ni da odmognu“, kaže Pejić. On dodaje je posebna priča Bogoljub Karić koji i danas, ali u ranijim kampanjama nalazio načina, bez obzira na afere koje su ga pratile, da priđe građanima svojim neobičnim živopisnim govorom. „Sviđalo se nekome to ili ne, ali Šarenica i Karić su živopisni likovi koji govore razumljivim jezikom i koje poznaju široke narodne mase“, zaključuje Pejić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.