Od predstavnika vlasti niko ne preuzima odgovornost ili bar, zbog moralnih razloga, ne podnosi ostavku na funkciju u resorima koji su bili uključeni u rekonstrukciju novosadske železničke stanice.
Ostavku je podneo jedino ministar građevine Goran Vesić i to tek pošto je, očigledno, dobio mig za takav potez.
Podsetimo, Vesić je pre toga u dva navrata u izjavama medijima sa sebe skidao bilo kakvu odgvornost.
Danima se najavljuje da će ostavke podneti još neki funkcioneri, ali se to pretvorilo u neprimerenu igranku i licitiranje imenima.
Niko ne vidi ni moralnu obavezu da se osam dana posle tragedije povuče, a odluka o tome ko bi još mogao da se pridruži Goranu Vesiću donosi se na stranačkim organima.
Imena ni juče nismo čuli, već je javnosti ostavljena mogućnost da nagađa, kao da se radi o sastavljanju vlade, a ne o nezapamćenoj tragediji.
A i tu tragediju predsednik je iskoristio za slikanje i to na groblju. O tome da je bio na mestu na kojem su sahranjene dve devojčice i njihov deda javnost je, uz propratni tekst, obavestio slikama na svom Insagram profilu budućnostsrbijeav.
Ali takav odnos vlasti prema nesreći ne treba ni da čudi, jer nam se u poslednjih 12 godina, od dolaska SNS-a na vlast, dogodilo više nesreća i pogibija ljudi za koje je bila odgovorna država ili su u njima učestvovali javni fukncioneri.
Za 12 godina vladavine SNS pobrojali smo devet nesreća. Svima njima je poveznica da je politička odgovornost, iako tražena, nekako izostala.
Par godina po uzletanju naprednjaka, 2015. godine, desio se pad.
„Imamo 1.800 metara, destinacija je VMA, ako je odobreno. 991 moram propustiti, ne vidim pistu više…“
U akciji spasavanja životno ugrožene bebe poginulo je sedmoro ljudi. Iza te nesreće ostalo je mnogo pitanja, odgovor tadašnjeg premijera bio je ‘ne dam ministre’.
„Ne morate da jurite Gašiće i Lončara, jurite mene. Lakše je mene da skinete nego njih, jer ja njih neću da dam“, rekao je tada Vučić.
Da sin nije radio na pisti, ne avionskoj, već modnoj, čuli su roditelji mladića koji je poginuo nakon nesreće u fabrici. U magacinu u Namenskoj 2017. godine zbog zadobijenih opekotina dva radnika su stradala.
Brojna pitanja o slučaju nesreće na naplatnoj rampi Doljevac, u kojoj je poginula Stanika Gligorijević i zbog koje je osuđen Dejan Stanojević, nekadašnji vozač bivšeg direktora Koridora Srbije Zorana Babića, ostala su bez odgovora.
Stanojević je zbog nesreće osuđen pravosnažno na četiri i po godine zatvora. Pomenuti slučaj obeležile su brojne nelogičnosti, koje do danas nisu razjašnjene, a snimak je ostao vidljiv samo za predsednika.
„Snimak je užasan, a pošto vidim da vi izražavate sumnju, ja ću da molim državne organe da pokažu to“, rekao je tada Vučić.
Taj dan ipak nije došao, a u Ovčar Banji sajle su popustile.
U oktobru 2022. godine desila se nesreća kada je više ljudi propalo kroz pešački viseći most. Dve žene tada su poginule, a desetoro njih je povređeno.
Nekoliko meseci nakon toga teretni voz sa 20 vagona amonijaka iskliznuo je iz šina, na delu magistralne pruge Niš-Dimitrovgrad.
Dan nakon nesreće na snazi je bila vanredna situacija. Zbog simptoma trovanja hospitalizovano je više od 50 osoba. Jedna osoba je preminula po prijemu u bolnicu u Pirotu.
Od gušenja stradalo je i osam rudara, a 21 je povrećen zbog visoke koncentracije metana u rudniku Soko.
Pucnjava u Ribnikaru i 3. maj, a potom i Dubona i Malo Orašje.
Nakon toga protesti na ulicama, a jedan od zahteva bio je da načelnik policijske uprave za grad Beograd, Veselin Milić, odgovara zbog toga što je pokazivao spisak potencijalnih žrtava maloletnog KK. Prema zapisniku poverenika za informacije od javnog značaja, Milić nije prekršio zakon, kada je celoj Srbiji pokazao imena dece sa spiska za odstranjivanje. Ali odgovornost za objavljivanje spiska bio je zahtev roditelja ubijene dece, u kojima je predsednik Srbije obećao ispunjenje svega što su tražili.
Bačka Palanka, elementarna nepogoda supercelijska oluja, dogodila se avgusta 2023. godine. Poginuo je tada 13-godišnji dečak i njegov deda. Ali ne od oluje, već od strujnog udara. Zatražena je smena opštinskog rukovodstva zbog loše reakcije nadležnih. U znak protesta šetalo se Palankom, ali i to je ostalo bez ispunjenog cilja.
Septembra 2024. godine dogodila se i saobraćajna nesreća kod Raške. Vojno vozilo teško 17 tona se sudarilo sa putničkim autom i izazvalo nesreću. Stradali su dvoje odraslih i troje dece. Istraga je i dalje u toku, ali odgovornost niko nije preuzeo.
Kao ni za pogibiju vodnika Dejana Stojkovića tokom probe vojne vežbe na Pešteru. Tužilaštvo u Novom Pazaru je na kraju ocenilo da nema ni mesta za pokretanje postupka.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.