Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) predstavila je danas u Beogradu rezultate istraživanja o porukama koje su u kampanji upućivane mladima zaključno sa 14. junom za sve liste koje učestvuju na izborima.
Monitoring je svakog aktera na izborima uključivao po proglašenju izborne liste od strane Republičke izborne komisije, ali su prikupljani i podaci za blok koji se zalaže za bojkot.
U kampanji se sa devet izbornih lista, 75 političkih aktera mladima ukupno obraćalo 123 puta, i dalo 34 obećanja.
Po ovoj metodologiji, SNS čija je lista proglašena 5. marta beleži ukupno 47. obraćanja mladima. Za njima slede stranke koje pozivaju građane na bojkot sa 23, i koalicija SPS-JS, čiju je izbornu listu RIK proglasio 7. marta, sa 22 obraćanja.
Prema podacima KOMS-a, mladima je poruke slalo samo devet izbornih aktera, pored pomenutih tu su i: Pokret Metla (12), SRS (5), Zavetnici (5), UDS (3), BS-ZS (3), „1 od 5 miliona“ (2), SPAS (1).
Prema metodologiji KOMS-a korišćenoj za ovaj monitoring, PSG je analiziran u sklopu stranaka koje promovišu bojkot, a od proglašenja liste 5. juna kao politički akter u kampanji.
Političari su mladima dali 34 obećanja, a najčešće u vezi obrazovanja, ekonomske samostalnosti, političke participacije, bezbednosti i odlaska u inostranstvo.
Na 21 izbornoj listi gotovo 17 odsto čine mladi, odnosno 580 od 3.419 kandidata, pokazala je analiza. Od toga se najveći deo nalazi u drugoj polovini izborne liste.
Na izborima je od ukupnog broja kandidata pokreta „1 od 5 miliona“ zastupljeno gotovo 79 odsto mladih, slede ih SDA Sandžaka sa 37 odsto, Zavetnici sa 28 odsto, PSG 25 odsto i SPAS sa 21 odsto.
Najmanje mladih je zastupljeno na listama koalicije SPS-JS i Dosta je bilo – oko devet odsto.
KOMS je najavio da će konačan izveštaj biti dostupan do kraja juna.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.