Lokalni izbori nisu bitni, bitne nadnacionalne teme: Transparentnost Srbija predstavila preliminarni izveštaj o predizbornoj kampanji 1foto (BETAPHOTO/MEDIJA CENTAR BEOGRAD)

Stvorena je atmosfera da lokalni izbori nisu bitni, bitne su nacionalne teme i zato Aleksandar Vučić i u ovoj kampanji dominira, istakao je Zlatko Minić predstavljajući preliminarni izveštaj nevladine organizacije Transparentnost srbija o finansiranju kampanje za lokalne izbore 2024. godine.

Preliminarni izveštaj bavi se finansiranjem kampanje, funkcionerskom kampanjom, radom državnih organa i radom medija na teritoriji Beograda, Niša i Novog Sada.

Analizu rada medija i funkcionerskom kapanjom bavili su se u periodu od 7. maja zabog, kako su pojasnili, problema formiranja vlade i samim tim problema uzorka funkcionera.

Kako je Minić istakao, na naslovnim stranama štampanih medija koje je ova organizacija civilnog društva pratila u ovom periodu, predsednik Srbije Aleksandar Vučić pojavio se 167 puta od čega čak 96 odsto u pozitivnom kontekstu.

U izveštaju su takođe, istakli, da su u pojedinim medijima bliskim vlasti pojavljivale pohvale i direktni pozivi čitaocoma da glasaju za određenu listu. Iako kako su objasnili ovo nije protiv zakonito i u pojedinim stranim zemljama je čak i praksa glavni problem je to što su se ovakve poruke o0dnosile na listu Aleksandar Vučić – Srbija sutra.

Generalna ocena je da je tokom kampanje postojala izražena neravnopravnost između aktera kako u finansijskim sredstvima, tako i u reklamnom materijalu u vidu pre svega bilborda ali i u medijskkom prisustvu na televizijama kako sa nacionalnom frekvencijom, tako i kablovskim programima.

Transparentnost je zaključila da je izražena funkcionerska kampanja najizraženija u vidu televiziskih obraćanja i prisustva skupovima odnosno mitzima u kojima su se državni fuunkcioneri vladajuće koalicije pojavljivali u tom svojstvu i prižali svoju nedvosmislenu podršku jednmoj listi.

Predsednik Vučić je tokom kampanje imao samo dve promotivne aktivnosti koje su bile direktno vezane za kampanju, ali je tokom ovog perioda potpuno dominirao medijskim prostorom koristeći dešavanja u Ujedinjenim nacijama u svrhu promocije.

Kako su ocenili iz Transparentnosti, ovo je bio jednostavniji način na predsednik bude uključen u kampanju koja se odvijala u 88 odvojenih lokalnih samopuprava. On je na svakom gostovanju bio u svojstvu predsednika Republike, kako na televizijskim gostovanjima, tako ina stranačkim mitinzima, objasnio je Minić.

Nemanja Nenadić, programski direktor Transparentnosti, osvrnuo se na izraženu pasivnost institucija stavljajuću akcenat na Agenciju za suzbijanje korupcije i tužilaštvo koji nisu adekvatno reagovali na prijave tokom ove kampanje i skrenuo pažnju da se u ovaj izborni ciklus ušlo pre nego što su ključni problemi koji su bili prisutni na prošlim izborima i dalje nerešeni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari