Lukić (Zajedno): Izgradnja tunela u Beogradu, skupa i protivna planu održivog razvoja 1Foto: Beoinfo

Stranka Zajedno ocenila je danas da je najavljena izgradnja tunela u Beogradu, od Bulevara despota Stefana do Ekonomskog fakulteta, skupa i protivna planu održivog razvoja.

Kako je istakao predstavnik Tima za saobraćaj stranke Zajedno Dragomir Lukić, ugovor za izgradnju ovog dvocevnog tunela za motorna vozila potpisan je sa kineskom državnom kompanijom PowerChina, koja je posao dobila bez tendera, jer je Vlada Srbije prihvatila njihovu ponudu od 211,4 miliona evra.

Naveo je da se izgradnjom tog tunela daje prioritet dumskom saobraćaju, što je u 21. veku protivno svim logikama razvoja grada i protivno je važećem planu generalne regulacije (PGR) šinskih sistema usvojenim 2021. godine.

„Takođe, nedopustivo je da se bez novog Generalnog urbanističkog plana Beograda planira infrastrukturni razvoj grada koji je suprotan održivom razvoju“, smatra Lukić.

Stranka Zajedno založila se za hitno i maksimalno korišćenje postojećih šinskih sistema u Beogradu.

„Linije BG voza se moraju pustiti do Pančeva, Pazove, kao što je nekada BEO voz saobraćao, i utrostručiti broj polazaka do Lazarevca i Mladenovca. BG voz do Karaburme i Višnjice bi mogao funkcionisati već sledeće godine, jer su tuneli Karaburma već izgrađeni“, navodi se u saopštenju stranke.

Procenili su da bi „ove brze a jeftine mere“ smanjile gužve u beogradskom saobraćaju za 15 odsto preko mostova, čak i pre izgradnje metroa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari