Milion dinara za zakup bilborda, 17 miliona na TV reklame: Kako su stranke trošile novac u prethodnoj kampanji? 1Foto: EPA-EFE/ KOČA SULEJMANOVIĆ

“Obilazim Srbiju i ulazim u mnoge frizerske salone i nigde mi ne naplaćuju, ni feniranje niti bilo šta. Zaista je smešno, nije ni u redu da se jedna takva paušalna ocena bez ikakve fakture iznosi kao relevantna“, izjavila je gostujući u “Probudi se“ na Novoj S kandidatkinja za predsednika ispred Srpske stranke Zavetnici Milica Đurđević Stamenkovski, osvrćući se na navode Nemanje Šarovića, predsednika pokreta Ljubav Vera Nada, da su Zavetnici u prošloj kampanji dali 580.000 dinara kozmetičkom salonu u Rakovici.

Ona je i pokazala fakturu na kojoj stoji da je 580.000 dinara zaista uplaćeno firmi Yellow Sun doo, ali ne za kozmetičke, već za restoranske usluge, te da ista firma ima i kozmetički salon i restoran u okviru svoje firme. Ta suma novca uplaćena je za snabdevanje hrane onih koji su tokom izbora 2020. godine ispred Zavetnika čuvali kutije i radili u biračkim odborima. Dodala je da joj kao vid podrške nigde ne naplaćuju frizerske usluge.

Predsednica Zavetnika prokomentarisala je i da su se ove Šarovićeve tvrdnje pojavile onda kada i istraživanje koje, po njenim rečima, pokazuje da su Zavetnici jedina stranka koja samostalno prelazi republički cenzus, te sve ocenila kao organizovanu hajku i neistinu.

Nemanja Šarović, kandidat za gradonačelnika Beograda ispred GG „Za sav normalan svet“, za naš list kaže da će objavljivati podatke i o drugim učesnicima ovih izbora, a da je prvo objavio one oko Zavetnika jer je u emisiji na N1, u kojoj je prvobitno i izneo podatke, trebalo da gostuje sa predstavnikom ove stranke, koji je neposredno pred emisiju otkazao gostovanje. Sporno je, kaže, i to što koalicija Pokret Levijatan – Živim za Srbiju nije predala svoj izveštaj ASK-u, kao i to što su jemstvo za novac iz budžeta dali u kešu, a s obzirom da 1 odsto nisu prešli taj novac nisu dobili nazad. “Odakle njima ta svota novca u kešu?“, upitao je Šarović.

Tragom ovih Šarovićevih tvrdnji na sajtu ASK, potražili smo koliko su koje opcije i za šta potrošile novca tokom kampanje 2020. godine.

Zavetnici su za dizajn jednog bilborda platili 1.058.291 dinar, a štampu tri bilborda 246.400 dinara, dok su dizajn jednog plakata platili 600.000 dinara, a štampu po komadu 64 dinara. Štampali su 10.000 plakata.

Koalicija METLA 2020, oko Demokratske stranke Srbije, ukupno je za izbore izdvojila 33.824.486 dinara, a štampu 30.000 letaka su po komadu plaćali 1,32 dinara.

Radikali su za izbore štampali knjige i novine. Poznato je da SRS već ciklusima unazad u kampanji deli knjige svog predsednika Vojislava Šešelja, ali i novine “Velika Srbija“. Za štampu knjiga dali su 24.525.803 dinara, a novina 5.755.000 dinara. Novac su, između ostalog, dali i za montažu video materijala i to 118.825 dinara.

Zdrava Srbija Milana Stamatovića na izborima je nastupila u koaliciji sa Boljom Srbijom Dragana Jovanovića. Stamatovićeva stranka dala je preko 3 miliona dinara na zakupljene termine na TV stanicama, a za poseban sajt za kampanju dali su 331.644 dinara. Letke su platili 10.000, a brošure 200.000 dinara.

Nova Srbija Velimira Ilića, nastupajući u koaliciji Narodni blok, ASAK-u je podnela izveštaj iz kog se vidi da su štampali 1000 letaka, kao i da su njihovu štampu po komadu plaćali 3,76 dinara. Za deo letaka distribuciju im je radila Omladinska zadruga Bulevar, kojoj su platili 34.526 dinara. Novac za oglašavanje u medijima su mahom davali na lokalne medije, poput lista Napred Valjevo i Radija 5,8 Apatin. Ukupno su potrošili 8.151.065 dinara.

GG Sergej Trifunović – Pokret slobodnih građana, između ostalih troškova, za zakup domena stacekamo.rs dala je 2.486 dinara.

Na letke Ujedinjena demokratska Srbija dala je 1.307.718 dinara, a za TV oglašavanje 17.581.674 dinara, u šta je uračunata i cena spotova i emitovanje.

Zanimljivo je da Liberalno-demokratska partija Čedomira Jovanovića, koja kao Koalicija za mir nastupila na izborima, nije imala drugih troškova osim onih na javne beležnike – 454.860 dinara.

Što se tiče onih malobrojnih koji su na ovim, od dela opozicije bojkotavnih, izborima cenzus prešli – lista SNS “Za našu decu“ ukupno je u kampanji imala troškove u vrednosti 685.945.739 dinara, a, između ostalog, na oglašavanje u režimskom Informeru dali 14.109.144 dinara.

Koalicija SPS i Jedinstvene Srbije Dragana Markovića Palem je ukupno potrošila 1.305.412 dinara, a zanimljivo je da je ova koalicija za jedan oglas na TV Palma Plus Dragana Markovića dala 2.523.058 dinara, od toga 54.488 dinara za izradu reportaže, a za njeno emitovanje 2.468.570 dinara. Njihov ukupni trošak iznosi 211.738.743 dinara.

Ukupni troškovi kampanje GG Aleksandar Šapić – Za pobedu Srbije iznosili su 57.178.931 dinara, od toga 10.600.150 za troškove predizbornog materijala.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari