Članovi GrO NS Kragujevac smatraju da je cena izgradnje Severne obilaznice oko ovog grada prevelika i nerealna.
Iako, po njihovim rečima, Gradski odbor Narodne stranke „pozdravlja svaki napredak ka izgradnji Severne obilaznice oko Kragujevca”, ugovor o projektovanju i izvođenju radova ali visina investicije u iznosu od 265 miliona evra za 12 kilometara predstavlja zaista veliki razlog da se kao građani zapitamo ima li kraja neodgovornom trošenju novca građana od strane vlasti.
– Kilometar obilaznice koštaće građane neverovatnih 22 miliona evra. Ne treba da se bude veliki stručnjak, pa da se zaključi da se radi o nerealnoj ceni. Ovakva cena podseća na slične projekte vlasti kada su u pitanju izgradnje saobraćajnica, poput Moravskog koridora, koje su karakterisale ogromne sume novca za jedan kilometar auto-puta, ističu u svom obraćanju javnosti i medijima u GrO NS Kragujevac.
Zbog toga Gradski odbor Narodne stranke u Kragujevcu zahteva od predstavnika vlasti da se obrate građanima i da objasne zašto je došlo do ekstremno visoke cene za realizaciju ove kapitalne investicije.
– Izgradnja vitalnih saobraćajnica je u interesu svih građana, ali nikako ne bi smela da bude praćena trošenjem basnoslovnih suma novca koji nemaju uporište u ekonomskoj računici, zaključuju oni u svom saopštenju.
Da podsetimo, 21. jula u Palati Srbije, u prisustvu predsednika Republike Srbije, Aleksandra Vučića i gradonačelnika Kragujevca Nikole Dašića, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, v.d direktora „JP Putevi Srbije” Zoran Drobnjak i direktor SRBIJAAUTOPUT d.o.o. Zvonimir Marković, potpisali su Ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji Severne obilaznice oko Kragujevca.
Ugovor je potpisan pred početak Uvodne konferencije projekta razvoja lokalne infrastrukture i institucionalnog jačanja lokalnih samouprava u Republici Srbiji (LIID).
– Ovo je najveći projekat i veoma značajan za Kragujevac, ne samo zbog toga što će osloboditi grad teškog saobraćaja, već će ga proširiti i geografski, što će stvoriti nove interesne zone. Njenom izgradnjom na samom početku, stvara se mogućnost da formiramo veliku industrijsku zonu, imajući u vidu da Kragujevac, kao atraktivna lokacija za investitore, ostaje bez zemljišta, a Severna obilaznica nam otvara put za dalji industrijski razvoj Kragujevca, izjavio je po potpisivanju gradonačelnik Kragujevca Nikola Dašić.
Severna obilaznica oko Kragujevca planira se kao saobraćajnica dužine od oko 22,2 kilometara, koja prelazi preko naselja: Cvetojevac, Novi Milanovac, Opornica, Poskurice, Divostin. Planiranom trasom povezuje najznačajnije ulazno izlazne pravce: državne puteve Batočina-Kragujevac-Kraljevo, Kragujevac-Topola, Kragujevac-Gornji Milanovac i izlazni krak državnog puta Batočina-Kragujevac-Kraljevo, prema Kraljevu i Čačku.
Obilaznica počinje od petog kilometra državnog puta Kragujevac – Batočina i završava se u mestu Dragobraća na početku novoplaniranog autoputa Kragujevac – Mrčajevci.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.