Na društvenoj mreži Tviter predsednički kandidati su se pominjali istim intenzitetom kao tokom prethodnih sedmica kampanje, pokazuju podaci Genuine Market Research koje je dobio Danas Online.
Najviše se „tvitovalo“ o Aleksandru Vučiću, koji je spomenut u petak i subotu 14.046 puta, potom o Saši Jankoviću 3.472 puta, Preletačeviću oko 2.000 puta, Vuku Jeremiću 1.382 puta, Saši Raduloviću 1.377, Šešelju 579, dok ostali imaju manje od 200 pominjanja s tim što Popović nije pomenut.
Kako navode za Danas u Genuine, što se korisnika tiče, na vrhu liste su isti ili slični koji su i na ukupnom vrhu lista, pa tako za Vučića tri najaktivnija korisnika su ostavila 464, 390 i 389 tvitova samo juče, dok su ti brojevi kod Belog 49, 43, 41, Jankovića 38, 31 i 21 tvit.
„S obzirom da je Tviter javni resurs, sa kog se slobodno mogu prikupiti i analizirati tvitovi o kandidatima, ovu društvenu mrežu smo najdublje analizirali. Analiza obuhvata tvitove preko 82.000 korisnika tvitera koji su dali bar jedan komentar o nekom od predsedničkih kandidata. Analizirali smo ukupan broj tvitova, dnevno kretanje broja tvitova, kao i ko su korisnici koji su o određenim kandidatima najviše komentara ostavili na Tviteru“, objašnjavaju za Danas Online Nikola Milošević i Mihajlo Popesku iz Genuine Market Research (www.genuine.rs).
Što se ukupnog broja tvitova tiče, tokom kampanje najbolje se kotirao Aleksandar Vučić sa 198.642 tvitova odnosno 47 odsto celokupnog broja zabeleženih tvitova vezanih za predsedničke izbore u Srbiji. Sledi Ljubiša Preletarčević Beli sa 106.334 tvita odnosno 25 odsto svih analiziranih tvitova, Saša Janković sa 53.436 odnosno 13 odsto, Vuk Jeremić sa 27.872 odnosno sedam odsto, Saša Radulović sa 20.085 odnosno pet odsto, Vojislav Šešelj sa 8.450 odnosno dva odsto, dok ostali kandidati imaju po ispod 5.000 tvitova.
Kako navode Popesku i Milošević, kad se pogleda broj korisnika koji su komentarisali kandidate, na prvom mestu se nalazi Ljubiša Preletarčević Beli, za koga je ostavilo bar jedan tvit 53.656 odnosno 52 odsto od celokupnog broja registrovanih korisnika, dok je na drugom mestu Saša Janković koga je komentarisalo 21.295 odnosno 21 odsto. Na trećem mestu je Aleksandar Vučić koga je komentarisalo 10.733 tviteraša odnosno 10 odsto od celokupnog broja registrovanih korisnika.
„Takođe, analizirali smo korisnike koji najviše komentarišu predsedničke kandidate. Najaktivniji korisnik koji je komentarisao Aleksandra Vučića je o njemu ostavio 5.457 tvitova. Takođe, Vučića je komentarisalo 19 korisnika više od 1.000 puta, dok je njih 60 to uradilo više od 500 puta. Veoma često, korisnici koji su imali preko 500 tvitova su retvitovali komentare drugih korisnika. Najaktivniji korisnik, koji je komentarisao Ljubišu Preletarčevića Belog je to uradio 618 puta, dok su sledeća dva korisnika pomenuli Belog 433 puta. Korisnik koji je najviše pominjao Radulovića je to uradio 584 puta, dok je Janković pomenut 579 puta, Jeremić 432 puta, Šešelj 324 puta, Čanak 172 puta, a Obradović 102 puta od strane pojedinačnog korisnika. Pratili smo i koliko tvitova dobijaju kandidati različitim delovima dana“, navode Popesku i Milošević za Danas koji dodaju da je broj tvitova uglavnom je noću bio znatno manji nego tokom dana.
Gugl pretragaŠto se tiče trendova pretrage na Google Search, pokazuje se da je najtraženiji kandidat na bio Saša Janković, zatim Aleksandar Vučić pa Vuk Jeremić. Kada je reč o izbornim sloganima, najtraženiji slogan je bio „Samo Jako“ Ljubiše Preletarčevića Belog, kog slede slogani Aleksandra Vučića, Saše Jankovića i Vuka Jeremića.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.