Opozicija planira završni skup na izborni dan 1Foto: BETAPHOTO/ MILAN OBRADOVIC

Kampanja „Bojkot 2020“ Saveza za Srbiju vodiće se na društvenim mrežama i obilaskom terena, odnosno različitih delova Srbije, a biće korišćeni leci, baneri, video-materijal, navodi se u dokumentu u koji je Danas imao uvid.

Kao glavni cilj kampanje ističe se „upoznavanje što šire populacije unutar glasačkog tela o razlozima bojkota republičkih i lokalnih izbora“ i „smanjenje izlaznosti na izborima“, a te aktivnosti trajaće do 26. aprila, za kada su najavljeni izbori, koje SZS označava kao „lažne“.

Definisano je nekoliko „pravaca kampanje“, uključujući „opšti narativ“, „protiv čega smo“, „za šta smo“, „raspad SNS klana“, „uputstvo za upotrebu bojkota“, „obraćanje glasačima Srpske napredne stranke“, te „izborni dan“. Građanima će, između ostalog, biti preneto: „Izborićemo se za Srbiju u kojoj ćemo živeti dobro, u kojoj ćemo se osećati dobro, u kojoj ćemo imati dobre plate, udisati dobar vazduh i imati dobar život.“

Što se tiče samog izbornog dana, planirano je „snimanje izbornih mesta, plasiranje video-materijala, fotografija i informacija da su prazna biračka mesta prazna, saopštavanje izlaznosti“, kao i organizovanje završnog skupa opozicije koja bojkotuje izbore.

Detalji tog skupa na izborni dan biće naknadno utvrđeni.

Takođe, navodi se da će biti otvoreno „utočište za sve one koji su ucenjeni, koji trpe bilo kakav vid pritiska da izađu na izbore“.

Kako se naglašava, građanima će biti ponuđeni broj telefona, mejl adresa, Fejsbuk profil, „gde će moći anonimno da prijave svaki pritisak i ucenu“.

Istovremeno, građani će biti pozvani da snime video-klip zašto bojkotuju izbore i da ih okače na društvene mreže.

Odrednica „uputstvo za upotrebu bojkota“ odnosi se na „mini-kampanju“ koja će biti „lansirana“ na društvenim mrežama tokom izborne tišine.

„Neophodno je da se društvene mreže budu preplavljene video- klipovima i banerima. Bilo bi izuzetno važno da NGO/nevladine organizacije, prim. nov/ bude nosilac ove kampanje uz pokušaj plasiranja video-spota na nacionalne televizije. Odbijanje tog spota (što će se dogoditi) pretvoriće se u kampanju „ovo je zabranjeni spot“ koji se plasira na sve društvene mreže sa naglaskom na to da je zabranjen“, navodi SZS.

Kada je reč o „obraćanju SNS biračima“, u dokumentu se ističe da se „milion ucenjenih glasača plaši smene vlasti, oni se plaše šta će biti sa njima, da li će biti predmet osvete opozicije, da li će podneti neke reperkusije“.

„Opozicija mora da prigrli ove ljude, da oni postanu svesni da nisu neprijatelji, a Vučić njihov jedini zaštitnik… LJudi koji veruju Aleksandru Vučiću treba sebi da postave samo jedno pitanje: osam godina ja verujem Vučiću – kako sam, da li mi je dobro? Ako je odgovor „ne“, trenutak je da se više ne veruje Vučiću. Imao je dovoljno vremena. Bolje je samo SNS klanu. Nama je loše. I sve nam je gore. Vreme je da nama bude dobro, a njima ne“, poručuje SZS.

Odrednica „raspad SNS klana“ podrazumeva „insistiranje na sve očiglednijim sukobima unutar SNS-a“. Kako se precizira, SNS više nije jedinstven, „to postaje sve jasnije“, a ići će se u dva pravca – prvi je da „Aleksandar Vučić ne kontroliše više ništa i da svi rade šta hoće“, a drugi je da je „Vučić upleten u sve nelegalne radnje svojih saradnika i njihovu korupciju“.

„Pre svega je važno prikazati sukob onakvim kakvim jeste – koruptivan je, kriminalan, i na štetu građana. Odmetnuta lopovska kvazielita je na vlasti je glavna poruka… Nikada u svojoj istoriji naša zemlja nije imala toliko afera ministara, toliko kriminalaca na čelu gradova i opština, toliko bezobraznih i bahatih uzurpatora kojima na pamet ne pada da polože račune i da odgovaraju sopstvenom narodu. To je SNS klan“, ističe se u dokumentu.

Predviđeno je da kampanju „Bojkot 2020“ sprovodi „maksimalno operativni štab bojkota“, sastavljen od „operativaca“ koji će „voditi računa o sprovođenju operativnog plana“. Naglašava se da će biti „precizno definisano ko tačno je zadužen za video-produkciju“ i ko je zadužen za izradu svih vizuelnih sadržaja za oglašavanje“. Istovremeno, od „političkih subjekata“ se traži da „poštuju operacioni plan“, a biće pokrenuta i pres-služba „bojkot kampanje“.

Izvori Danasa iz SZS nezvanično kažu da se još nije razmatralo na koji način će aktivisti opozicije odgovoriti na provokacije predstavnika vladajuće stranke „na terenu“, ali naglašavaju da očekuju da će se suočiti s provokacijama.

Parole

Među parolama koje će biti korišćene u bojkot kampanji nalaze se poruke: „U bojkot protiv ludila“, „U bojkot protiv Jutki“, „U bojkot protiv nasilja“, „U bojkot protiv Vučića“, „U bojkot protiv Vesića“, „U bojkot protiv siromaštva“, „U bojkot protiv kriminalaca“, „U bojkot protiv iseljavanja“, „U bojkot protiv izdaje“, „U bojkot protiv lopovluka“, „U bojkot protiv raspikuća“, „U bojkot protiv izrabljivanja radnika“, „U bojkot protiv zagađenja“… „U bojkot za dobar život“, „U bojkot za reke“, „U bojkot za drveće“, „U bojkot za decu“, „U bojkot za slobodu“, „U bojkot za istinu“… „U bojkot za pravdu“… „U bojkot za Srbiju“.

„Sve je politika“

Tokom kampanje „Bojkot 2020“ građanima će biti preneta poruka da „politika pripada svakom čoveku“. „Otkupna cena maline je politika. Cena benzina je politika. To kolika vam je plata je politika. To što razvedeni roditelji ne mogu da naplate alimentaciju je politika. To što vam kasni dečji dodatak je politika. To što dugme na Vučićevom sakou košta kao iznos dečjeg dodatka je politika… To što roditelji preklinju nepoznat svet po društvenim mrežama da uplati neku poruku za lečenje njihovog deteta je politika… Ne biraju se na izborima samo političari kao ličnosti ili stranke kao politički subjekti, već na izborima građani biraju kako će da im izgleda život“, navodi se u dokumentu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari