Nakon smene vlasti na čelu sa Srpskom naprednom strankom (SNS) poništićemo sve njene štetne odluke u Nišu, među kojima je i besplatno ustupanje aerodroma “Konstantin Veliki” državi, koje je od najperspektivnije vazdušne luke napravilo gubitaša, rekao je večeras Miodrag Stanković, predsednik Gradskog odbora Demokratske stranke (DS) i jedan od lidera niškog Saveza za Srbiju (SzS).
Na četrnaestoj slobodnoj zoni u Nišu, Stanković je kazao da će nova vlast “vratiti aerodrom Nišlijama” i da je to njena “moralna i građanska obaveza”. On je podsetio da je pre skoro godinu dana Upravnom sudu podneta tužba u kojoj se zahteva poništenje “sramne odluke Skupštine grada Niša”, od 22. juna 2018. godine, o prenosu udela i osnivačkih prava nad javnim preduzećem “Aerodrom Niš” sa Grada na Republiku. Tužbu su podneli odbornici DS i drugih opozicionih stranaka, zajedno sa nevladinim organizacijama Udruženi pokret slobodnih stanara, Media i reform centar, Nacionalna koalicija za decentralizaciju i Proaktiv.
– Nećemo odustati dok se ova skupštinska odluka ne poništi i Gradu Nišu vrati ono što mu je oteto- kazao je on, dodajući da i najnoviji rezultati o poslovanju aerodroma pokazuju da “ono što je oteto ne može biti dobro”.
Stanković je kazao da je vlast na čelu sa SNS-om za samo osam meseci na nekada najperspektivnijem aerodromu uspela da napravi gubitak od 17 miliona dinara, a pri tom sve vreme obmanjivala javnost da je zabeležila dobitak od četiri miliona. On je rekao da se uprkos pričama o tome kako će aerodrom “procvetati” nakon što ga preuzme Republika, što se inače dogodilo u avgustu prošle godine, “opet uzima novac iz džepova građana Niša za pokrivanje njegovih gubitaka”.
– Do kraja godine izgleda da će ga i ugasiti. Osim, ako ne preuzme letove sa aerodroma Morava… A da, to beše onaj aerodrom koji radi samo jedan dan u nedelji i na koji ne sleću ni sportski avioni. Ovaj, nekada naš, niški, za sada bar radi svakog dana u nedelji, a dokle će, zaista se ne zna- kazao je Stanković.
On je rekao da vladajuća većina kroz farsu o uvođenju 12 linija od javnog značaja sa niškog aerodroma koje se subvencionišu iz državnog budžeta sa pet miliona evra godišnje u stvari pokriva gubitke nacionalnog prevoznika “Er Srbija” koja leti na tim linijama.
– Koliko su dobro izabrali te linije, pokazuje i to da na nekim letovima ima samo po četiri putnika, pa ih prevoze autobusima sa Niškog aerodroma na Beogradski, kako bi odatle leteli- rekao je Stanković, ne precizirajući izvor za ovakve podatke.
Predrag Jovović, poverenik Pokreta slobodnih građana u Nišu (PSG), dodao je da aerodrom “Konstantin Veliki” mora da se vrati građanima Niša “ako imalo savesti ima”.
– Nišlije nisu mogle da sačuvaju aerodrom. To nije nikoga iznenadilo, jer grad vode neodgovorni ljudi koji izvršavaju naloge svojih beogradskih gazda zarad sitnog ličnog profita. Koliko je sve nas koštao ćar niških naprednjaka, sada više ne može da se sakrije: posledice su katastrofalne i trpi ih ceo grad- kazao je Jovović.
On je dodao da je ipak “najtragičniji nedostatak volje i sposobnosti da se sagleda činjenica da se ono što je trebalo da bude ‘motor razvoja jugoistočne Srbije’ sada guši, gasi i preti da sa svojim propadanjem povuče male i velike kompanije”.
– Ovakva naprednjačka politika dovešće do toga da kompanije koje nemaju nikakve veze sa SNS-om, i koje bez ikakvih subvenicija zapošljavaju mlade inženjere i programere, premeste svoj biznis do lokacija do kojih će stizati brže i jefitinije- rekao je on, uz zaključak da je već sada jasno da je uvođenje subvencionisanih letova “Er Srbije” sa niškog aerodroma “protiv interesa građana Niša”.
Organizatori
Nišku zonu slobode organizuju SzS, PSG, Nova stranka, kao i Pokret mladih „Za Niš bez straha“, koji je bio formalni organizator protesta „1 od 5 miliona“. U niškom SzS su DS, Stranka slobode i pravde, Narodna stranka, Srpski pokret Dveri, Pokret za preokret, Zdrava Srbija, Narodni pokret Srba sa Kosova i Metohije „Otadžbina“ i sindikat „Sloga“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.