Početak izgradnje Fruškogorskog koridora moguć na proleće?

Ostavite komentar


  1. Imajući u vidu da nije bilo tendera za izgradnju Fruškogorskog koridora nije ni čudo, da će izgradnja brze saobraćajnice dužine 47,7km koštati 606 mil. evra, odnosno 12,7 mil. €/km. Kako je u sklopu Fruškogorskog koridora predviđena i izgradnja tunela dužine 3,5km pogledajmo prvo cene izgradnje tunela u našoj blizini. Ako je verovati medijima izgradnja tunela Sveti Rok dužine 5,7km i Mala kapela dužine 5,8 km na auto-putu A1 koštala je 2,3 milijarde kuna, odnosno oko 310 miliona evra, pa matematika govori da je cena 1km dvocevnog tunela bila oko 27 mil. evra. Sa druge strane imamo podatak, da je prosečna cena izgradnje dvocevnih tunela u Sloveniji oko 30 mil. €/km. Dakle, ako predpostavimo da bi separatna cena izgradnje tunela »Fruška gora« bila oko 105 mil. evra (30 mil. €/km x 3,5km) dolazimo do podatka, da bi izgradnja 44,2km (47,7km – 3,5km) brze saobraćajnice koštalo oko 500 mil. evra (606 – 105), odnosno 11,3 mil. €/km. Iako će se većina od tih 44,2km. brze saobraćajnice graditi na lakom terenu, pogotovo do Fruške gore, uporedićemo to sa prvom višom gradacijom terena; manje težak teren. Podaci govore, da je prosečna cene izgradnje auto-puta u Sloveniji i Hrvatskoj po manje teškom terenu oko 6 mil. €/km, pa je očigledno da bi izgradnja 44,2km brze saobraćajnice bila skoro duplo skuplja, pogoto imajući u vidu da brza saobraćajnica nema zaustavnu traku.

Ostavite komentar


Politika

Naslovna strana

Naslovna strana za 23. i 24. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Nikolić, TV novinarka

List Danas je važniji nego ikada ranije. Kada ne bi bilo takvih novina, ne bismo ni znali kako prave novine treba da izgledaju.