Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović boraviće sutra u Šumadiji.
Ona će, kako je najavljeno, posetiti radove na rekonstrukciji železničke pruge Lapovo – Kragujevac. Mihajlović će, prema informaciji iz Vlade, sutra , u 10 sati, biti na železničkoj stanici u Batočini.
Rekonstrukcija te pruge jedna je od ugovorenih obaveza države Srbije prema Fijatu koja je, koliko je javnosti poznato, trebalo da bude ispunjena do početka proizvodnje prvog novog Fijatovog modela (“500L”), a koja je u Kragujevcu startovala pre više od sedam godina, preciznije u julu 2012.
Do tada je, podsetimo, trebalo da bude izgrađena i brza saobraćajnica (sa četiri kolovozne trake) od Kragujevca do Koridora 10, što se još uvek nije desilo.
Naprotiv, izgradnja te saobraćajnice zaustavljena je, iz javnosti nepoznatih razloga, još 2014 godine. Put sa četiri kolovozne trake od Kragujevca prema Koridoru 10, nije auto-put jer nema zaustavne trake i ne ispunjava druge standarde. Više, međutim, nije ni brza saobraćajnica, jer je, svojevremeno, na sredini trase (kod Badnjevca) napravljen kružni tok. Ne zna se kada će, odnosno da li će uopšte biti sagrađen.
U međuvremenu zvanično je obnarodovano da ni planirani Šumadijski koridor neće proći kraj šumadijske prestonice koju je zaobišao i Moravski koridor, čija bi izgradnja trebalo da počne ovog meseca.
Pojedini kragujevački poratali danas su, uz opasku da ministarka Mihajlović ipak “nije zaboravila gde je Šumadija”, primetili i da se ne zna da li će ona sutra posetiti i šumadijsku prestonicu – Kragujevac.
U Šumadiji se, u poslednje vreme podigla velika prašima oko infrastrukturno-saobraćajne marginalizacije i izolacije Kragujevca, koji će, sudeći prema podacima o do sada izgrađenih, te planiranih auto-puteva, definitivno ostati “crna rupa” na saobraćajnoj mapi Srbije i jugoistočne Evrope.
Nedeljnik “Kragujevačke novine” toj temi je, primerice, u svom poslednjem broju posvetio pune dve strane, na kojima su se oglasili stručnjaci iz oblsti putne privrede i urbanizma, kakvi su Slavoljub Bratuljević i Veroljub Trifunović, i koji su se složili da je saobraćajna marginalizacija Kragujevca apsolutno neopravdana i nedopustiva.
Trifunović je podsetio na jedan ne tako davni sastanak delegacije kragujevačke gradske uprave, u kojoj je bio i on, sa ministarkom Mihajlović koja je tada, kako navodi, zapisala nekih deset inicijativa Kragujevčana, vezanih za izgradnju saobraćajnica i realizaciju infrastrukturnih projekata, od kojih, tvrdi, do sada nijedna nije realizovana.
Bratuljević je, između ostalog, ustvrdio i da “neiskusni gradonačelenik Radomir Nikolić”, sa svojim saradnicima, nije svestan značaja putnog pravca od Kragujevca prema koridoru 10, te da za interese Kragujevca u Beogradu više nema ko da se bori.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.