Potpuna dominacija Aleksandra Vučića u kampanji: Šta još piše u izveštaju Transparentnosti Srbija o izbornoj kampanji? 1foto (BETAPHOTO/MEDIJA CENTAR BEOGRAD)

Ovo je izborna kampanja u koju smo ušli a da nisu bili razrešeni problemi iz prošlog ciklusa i sada vidimo da nismo dobili odgovor ni na jedno od onih važnih pitanja, rekao je Nemanja Nenadić programski direktor nevladine organizacije Transparentnost Srbija predstavljajući preliminarni izveštaj o finansiranju kampanje za lokalne izbore 2024. godine.

Izveštaj se bavi finansiranjem kampanje, funkcionerskom kampanjom, radom državnih organa sa akcenmtom na rad Agencije za sprečavanje korupcije i radom medija.

Nenadić je istakao da tokom ovog izbornog ciklulsa nije bilo pozitivnih pomaka u praksi i da je to evidentno pogotovo ako se uzme u obzir izveštaj ODIHR o tome kako je protekao izborni proces na ovim izborima.

– Nije bilo pozitivnih pomaka u praksi. Ovog puta smo imali priliku da vidimo i nove vidove mogućih zloupotreba i kršenja izbornog procesa – rekao je Nenadić.

Zlatko Minić, koordinator izveštaja, je istakao da je izborna kampanja za ove izbore obeležena potpunom dominaciom koalicione liste oko Srpske napredne stranke odnosno dominacija Aleksandra Vučića lično.

– Ovog puta smo imali samo lokalne izbore u 90 lokalnih samouprava, gradova, opština i gradskih opština pa je zbog toga i funkcionerska kampšanja bila specifična. Aleksandar Vučić bio je nosilac svih lista i time je nametnut diskurs da lokalne teme nisu bitne te da je jedinio bitno da se glasa za listu čiji je nosilac predsednik jer je on jedini koji može da spasi Srbiju – istakao je Minić.

Dodaje da su glavne teme u kampanji koje je plasirala lista vladajuće koalicije podrazumevaju Ekspo, Rezoluciju o Srebrenici i Kosovo.

Kako navode u izveštaju, budući da su u pitanju bili lokalni izbori izostala je klasična funkcionerska kampanja, koju su tokom ovih izbora pre svega vodili republički funkcioneri.

Minić je istakao da javni funkcioneri iz kampanje nisu istupili ni nakon što je na snagu stupila izborna tišina, nanši primere ministra policije Ivice Dačića i ministra odbrane Bratislava Gašića.

Miša Bojovć je rekla da je jedna od novina to što su televizije sa nacionalnom frekvencijom su na vreme objavile cenovnike za gostovanje u okviru izborne kampanje što nije bio slučaj ranije, ali da su određene kablovske televizije preskočile da ispune ovu zakonsku obavezu.

Minić je rekao da su pratili i naslovne stranke 13 dnevnih novina, 10 iz Beograda, uključujući i Sportski žurnal, odnosno Novosadski dnevnik, Niške novine i Frankfurstke vesti.

Vučić se pojavio na naslovnicama 169 puta, u 89 odsto slučajeva u pozitivnom kontesktu, a Savo Manojlović 18 i to u trećini u pozitivnom svetlu, a dve trećine u negativnom, rekao je Minić.

On je dodao da su se na naslovnicama Vučić i ostali lideri sa liste oko SNS pojavili ukupno 280 puta i to 88 odsto u pozitivnom svetlu, a svi ostalo zajedno su imali 69 pojavljivanja, od toga 60 odsto u negativnom tonu.

Nenadić je naveo da su po nekoliko pitanja, među kojima i pitanje funkcionerske kampanje, podneli nekoliko prijava Agenciji za sprečavanje korupcije ali odgovore još nisu dobili.

Nenadić je naveo da je po pitanju postojanja kol centara pre svega bilo sporno korišćenje javnih resursa budući da zakon jasno propisuje da je zabranjeno da se strankama iznajmljuje prostor ako taj prostor ranije nije bio obeležen kao prostor kojimože imati takvu namenu sa unapred objavljenim cenovnikom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari