Predizborni hit: Čeda Boris Čanak 1

Jedno od najvažnijih pravila uspešnog privređivanja glasi: nemojte sami kreirati svoje komunikacione sadržaje. Ne zato što nemate dovoljno iskustva ili se nedovoljno razumete u materiju, već stoga što je teško izmestiti se iz sopstvene kože i posmatrati svoj proizvod, kompaniju ili brend realistično, na način na koji Vas doživljava targetirani klijent ili potrošač.

Sad, naravno, u svakom pravilu ima i izuzetaka. Neki od najuspešnijih i najbogatijih ljudi na svetu i te kako su imali dara za marketing i bili u stanju da na adekvatan način promovišu ono što stvaraju. U slučaju da niste novi Ričard Brenson ili Stiv Džobs, najbolje je, ipak, da se pridržavate navedenog.

Čelnici koalicije SDS-LDP-LSV su, po svemu sudeći, ubeđeni u svoju marketinšku omnipotentnost. Potpuno mi apsurdnom, nemogućom izgleda situacija u kojoj spolja angažovani „stručnjak“ dolazi na sastanak sa ovom trojkom i iznosi svoju genijalnu ideju celokupnog sadržaja za budući bilbord: „ČEDA BORIS ČANAK“. (Kada se ispiše ovako u kontinuitetu, začudo, stičemo utisak da je u pitanju jedan čovek, neki Čeda Boris sa umetničkim pseudonimom Čanak. Možda je ovo – „mislimo kao jedan“ – bila inicijalna ideja, ali dizajner nije dokučio koncept? Ha-ha.)

Pokušaću da saznam da li im je neko zaista „prodao“ ovo rešenje. Onda ću portret pomenute osobe zakačiti iznad svog radnog stola. Da joj iskažem iskreno divljenje i da sebe konstantno podsećam da poenta marketinga u ovoj zemlji nije iznalaženje najboljeg rešenja za klijenta, već onog koje možeš najlakše i najunosnije unovčiti. Kad bolje razmislim, možda je Čedu, Borisa i Čanka zaista moguće ubediti da njihova imena predstavljaju najefikasniji mogući mamac za glasače? Takva je poruka upalila kod Obame, vidimo da ga kopira i Dačić (ostvarujući bolje rezultate od Borisa i Čede zajedno). Polazne se premise u sva tri slučaja ipak dijametralno razlikuju, ali je to već tema za jednu ozbiljniju analizu.

Pretpostavljam da su Čeda, Boris i Čanak na previše indirektan, ali jednostavan način želeli da saopšte: „To smo mi. Dugo smo na sceni. Znate ko smo, kakvi smo i za šta se zalažemo. Podržite nas ako mislite isto.“

S druge strane, stiče se utisak da su u pitanju teški, egoistični narcisi. Da sebe doživljavaju kao zvezde svetskog kalibra. Da samo pomen njihovog imena treba da nas sve ostavi bez daha. Takođe, da verovatno i nemaju šta smislenije da poruče, te da su oni lično bitniji od politike koju proklamuju.

Jutros se jedan radio-voditelj dvadesetak sekundi smejao ovom bilbordu. Savršena ilustracija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari