Radikali i naprednjaci polemisali o ugovoru sa Behtelom o izgradnji Moravskog koridora 1Foto: FoNet/Nenad Đorđević

Poslanici Srpske radikalne stranke (SRS) danas su na sednici Skupštine Srbije negodovali što je potpisan komercijalni ugovor za izgradnju „Moravskog koridora“ sa konzorcijumom američkog „Behtela“.

Rekli su da je taj posao „namešten“ i da je kineska kompanija mogla da ga sprovede za mnogo niži iznos od ugovorenog, što su poslanici Srpske napredne stranke demantovali.

Tokom rasprave o amandmanima na Predlog zakona o agencijskom zapošljavanju poslanica SRS Vjerica Radeta rekla da je potpisivanje ugovora sa „Behtelom“ „velika prevara“ i da je ministarka saobraćaja i građevinarstva Zorana Mihajlović sa bivšim američkim ambasadorom Kajlom Skotom napravila „dil“ da „Behtel“ radi deo koridora na autoputu od Preljine do Pojata.

Ponovila je navode radikala ranije iznete da će za taj posao „Behtel“ dobiti iz budžeta 300 miliona evra više nego što bi za isti posao dobila kineska kompanija koja je bila zainteresovana.

Šef poslaničke grupe Srpske napredne stranke Aleksandar Martinović je odbacio tvrdnje Radete navodeći da je upućen javni poziv za sve zainteresovane da učestvuju u izgradnji Moravskog koridora.

„Prijavio se konzorcijum Behtel-Enka. Behtel je američka kompanija, a Enka turska. Dakle nije se prijavio niko drugi. Vlada Srbije i predsednik Srbije nisu nikome branili da se prijave na taj javni poziv. Javni poziv je nešto što piše u zakonu koji se tiče izgradnje Moravskog koridora. Mogle su da se prijave i kompanije iz drugih država, ali nisu“, rekao je Martinović.

Istakao je da je za Srbiju važno da se Moravski koridor izgradi i da zemlja nastavi sa unaprednjem svoje saobraćajne infrastrukture, te dodao da je Srbija danas jedno veliko gradilište u kome grade i kompanije iz Rusije, Kine, Azerbejdžana i domaće kompanije i sada će da gradi i američko-turski konzorcijum.

„To za građane nije ništa loše, ja čak mislim da je strateški vrlo dobro da se na teritoriji jeden relativno male države kao što je Srbija nađu najveće i najbolje svetske kompanije“, istakao je Martinović.

Radeta mu je odgovorila da radikali nisu protiv izgradnje koridora, ali da jesu protiv ukradenih 300 miliona iz budžeta.

„Za 300 miliona evra mogao se izgraditi ovaj deo koji treba da ide prema Požegi koji još nije u planu zato što niste obezbedili pare“, navela je Radeta.

Istakla je da „Behtel“ nije nikakva državna kompanija već je privatna kompanija SAD i ima veze sa bivšim američkim ambasadorom Kajlom Skotom, koji ih je odveo na ovo područje i podsetila na poslovanja u Hrvatskoj i Rumuniji navodeći da je ministar u Hrvatskoj podneo ostavku kada je otkriveno koliko je državnih para dao „Behtelu“.

Ministarska građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović potpisala je danas u predsedništvu Srbije sa predstavnicima konzorcijuma „Behtel-Enka“ komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora dužine 112 kilometara, na deonici Pojate-Preljina.

Tim autoputem će biti biti povezan Koridor 10 i autoput „Miloš Veliki“, područje gde živi oko 500.000 ljudi, odnosno gradovi Čačak, Kraljevo, Vrnjačka Banja, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac.

Pored izgradnje autoputa, projekat obuhvata i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari